Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
citaten

Laat anderen aan het woord over uw business. Hun authentieke woorden trekken prospects over de streep. Citaten gebruiken? Doe het gerust in álle communicatievormen!

citaten

Laat anderen het werk voor u opknappen

Citaten zijn overtuigender

Stel: uw wasmachine is stuk, en u moet een nieuwe kopen. Vertrouwt u dan op:

  • een verkoper die u een CoûteBeaucoup aansmeert met ‘handige’ extra functies?
  • of een kennis die u een LaveTouteSeule aanraadt, omdat die het nog nooit liet afweten?
     

Op een kennis, dus.

Waarom gebruikt u die, euh ... kennis dan niet in uw commerciële tekst? Geef uw klanten het woord! Letterlijk: met een citaat.

Hun woorden zijn authentieker dan de uwe.

Meneer Wastgraag verkoopt beter

Vergelijkt u even:

CoûteBeaucoup heeft de magische stop-startknop. Hiermee onderbreekt u de wascyclus – op elk moment. Een reuzehandige functie wanneer u nét te laat die vuile handdoek ontdekt. En dat is ... bijna altijd.

LaveTouteSeule heeft de magische stop-startknop. Hiermee onderbreekt u de wascyclus – op elk moment. Zoals meneer Wastgraag: “Wat is dat handig! Want ik vind altijd nog wel een vuile handdoek nadat ik mijn wasmachine heb gestart.”

Ja, die eerste versie is netjes geschreven. (Dank u!) En toch is het letterlijke citaat van de tweede overtuigender. Omdat dat uit het leven gegrepen is: ruwer – niet té gepolijst. Alsof u echt aan het praten bent met die enthousiaste meneer Wastgraag.

Citaten gebruiken? Drie manieren!

U merkt het: een citaat doorbreekt het eentonige, beschrijvende ritme. En voegt een spatje emotie toe. Daardoor schiet u wakker.

Overtuigd? Ga ermee aan de slag:

  1. in doorlopende tekst (zoals hierboven)
  2. in een tekstkadertje (dat gegarandeerd wordt gelezen!)
  3. in de alineatitel
    • Vergelijk: Reuzehandige stop-startknop
    • met: “Wat is die stop-startknop handig!"

Testimonial, succesverhaal, persbericht? Citaten!

Wanneer kruidt u uw tekst met citaten? In testimonials en succesverhalen hebben ze sowieso het hoogste woord.

Maar ook een persbericht is géén persbericht zonder … citaten. Want die neemt een journalist vaak letterlijk over in zijn krant. De reden? Dezelfde als voor uw verkoopteksten: citaten spreken tot de verbeelding. En ze hoeven in een persbericht heus niet daadwerkelijk gezégd te zijn. Want wilt u een kernboodschap overbrengen? Dan giet uw copywriter die in de vorm van een citaat.

Citaten? Overal op hun plaats!

Waar komen citaten nog van pas? Overal!

  • direct mail
    • Grijp de lezer die de enveloppe openscheurt, meteen bij de kraag:
      “Wat is die stop-startknop handig! Want ik vind altijd nog een vuile handdoek nadat ik mijn wasmachine heb gestart."
      Meneer Wastgraag weet waarom hij
      LaveTouteSeule koos. De wasmachine die hem het leven gemakkelijk maakt. En daar blijft het niet bij. Wat dacht u van deze functies: …
  • e-mailing
    • Maak de ontvanger nieuwsgierig met een (kort!) citaat in uw onderwerpregel.
  • jaarverslag
    • Doorbreek de monotonie met tekstkadertjes waarin u werknemers het woord geeft. Já, de directeuren, maar net zo goed bedienden en arbeiders.
  • brochure
    • Las een tekstkadertjes in voor elk product of elke dienst. Hierin richt u de schijnwerpers op een tevreden gebruiker.
  • hr-communicatie
    • Uw project ‘verkopen’ aan uw collega’s?
      Laat de testgebruikers aan het woord!
    • Uw collega’s warm maken voor de internationale top-downstrategie? Gooi weg, dat becommentarieerde mission statement. En ga voor de structuur van een persbericht mét citaten.

Laat iemand anders aan het woord

Wilt u overtuigen? Dan laat u … iemand anders aan het woord. Uw klant, uw collega, uw directeur: zij doen dat beter. Niet omdat ze beter schrijven dan u. Wel omdat hun woorden authentieker zijn dan de uwe.

Dus wacht ik met ongeduld op die van u, hieronder.

 

Eerlijke #citaten uit de mond van een ander? #Overtuigingskracht verzekerd! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
#Citaten spreken tot de verbeelding. Zet ze in voor uw #bedrijfscommunicatie. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Giet de woorden van een ander gerust zélf in een #citaat. Zijn ze authentiek? Dan overtuigt u prospects! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn