Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf blog

Copywriters: wat drijft hen? Waarvan worden ze warm of koud? Neem een kijkje achter de schermen!

  • Geschreven door
  • op
  • in de Categorie: Verhip!

placeholderBESTEL HIER UW ASPIRINE! KOOP NU EN BESPAAR VIJFTIG PROCENT! 

Wow. Als uw hoofdpijn nog niet over was, dan maakt dergelijke promopraat het er niet beter op. Opvallend, direct en in your face: de capslock. Maar ook: schreeuwerig, irritant en overbodig. 

Slecht leesbaar 

Schrijft u teksten voor professionele doeleinden? Bewaar dan de lieve vrede en blijf van de hoofdlettertoets af. Het is het online-equivalent van uw klant bij de ballen grijpen en ondertussen poeslief vragen of hij uw product wil kopen. Tekst in hoofdletters is bovendien slecht leesbaar, omdat er geen vormcontrast is. 

Scoren bij uw klanten? Plak uw capslock af met tape of keil hem van uw toetsenbord. Uw klant zal u dankbaar zijn. En sneller geneigd om uw product te kopen. 

placeholder

En dan nog iets!!!

placeholder

Het kleine broertje van de capslock – maar daarom niet minder luid – is het uitroepteken. Het trekt zeurderig aan de mouw van uw klant en staat te springen om zijn aandacht. Maar zo geeft het uw geloofwaardigheid een flinke knauw. Want bent u niet gewoon te vertrouwen zónder uitroepteken? Vermijden dus. Of toch beperken tot één uitroepteken per pagina. 

Leuke blog ... 

Een laatste stijlelement waarmee u beter oplet, is het beletselteken. Handig om ademruimte te creëren, opsommingen niet nodeloos lang te maken en een komisch effect neer te zetten. Minder nuttig in een puur praktisch bericht. Het beletselteken geeft snel een dramatische wending aan een boodschap die neutraal en sec is bedoeld. Zo interpreteert uw werknemer bijvoorbeeld uw e-mailbericht: "Kom je straks even langs in mijn kantoor ..." als: "Help, was hij niet tevreden over mijn taak?" of: "Is dit flirterig bedoeld?"

Terwijl u waarschijnlijk gewoon een vraag hebt of een nieuw project wilt bespreken. Vermijd dubbelzinnigheid en verwarring in elke professionele boodschap. Schrijf waarop het staat.

HELP! IK BEN VERSLAAFD ... 

Wordt u koortserig wanneer u van de capslock moet afblijven? Vuurt u beletseltekens als met een machinegeweer op de wereld af? En achtervolgt het uitroepteken u in uw dromen?

Geen zorgen, bij Schrijf.be zwoeren wij ze – cold turkey – af. Wij helpen u graag met uw heldere, subtiele en overtuigende tekst. Zonder een mes op de keel van uw klant of collega te zetten. 

Kan uw klant maar niet zwijgen over hoe goed u bent? Fantastisch is dat. Zodra u die mooie getuigenis op zak hebt, bent ú aan zet. Smokkel uw testimonial of de link ernaar in al uw teksttypes: 

 

De opties zijn eindeloos. En met een minimale inspanning  – een linkje leggen – bereikt u een maximaal effect!

Wél hommages, geen inspiratie? Schrijf.be geeft melodie aan elke lofzang.

Versierde u een lovende getuigenis bij een klant? Mooi! Het is de start van uw veroveringstocht. Uw testimonial verspreidt u door hem op de juiste plaats op de juiste prospect af te vuren. 

Voorbeeld van testimonial verspreiden: verdeel en heers
Drukbezette bedrijfsleiders hebben geen tijd om lange lappen tekst te lezen. Distilleer daarom belangrijke quotes uit de getuigenis en licht die uit op uw webpagina’s.

placeholder


Voorbeeld: testimonial alomtegenwoordig maken

Moet uw prospect uw testimonials zoeken? Dan haakt hij gefrustreerd af. Leg daarom links. Veel links. Verspreid bijvoorbeeld uw testimonial op uw homepagina, in de rechtermarge van uw verkooppagina’s, in uw nieuwsbrief, bij uw offerte, … Zo belandt iedere prospect er hoe dan ook ooit op.

 

placeholder

Voorbeeld testimonial verspreiden: serveer gesneden brood
Hebt u een grote voorraad aan testimonials? Maak het uw prospect dan zo gemakkelijk mogelijk. Deel ze op in categorieën en zorg voor een intuïtieve zoekfunctie, zoals Schrijf.be dat doet. Ook makkelijk voor u, trouwens. Want wilt u snel een testimonial toevoegen aan uw offerte, socialmediapost, landingspagina, … ? Dan vindt u het geschikte exemplaar in een wip terug.

Zo, uw testimonial verspreiden is nu een piece of cake voor u. Hulp nodig bij het schrijven? Wij maken graag kennis met uw grootste fans!