Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be verhaal

Er was eens, heel lang geleden

2000: copywriting & internetmarketing
Op de fiets onder de Sint-Romboutstoren ziet Wim Van Rompuy het licht. Schrijf.be® zal zijn tekstbureau heten, en NetResult.be zijn internetmarketing-met-gezond-verstand-bureau. 2Com overkoepelt als vennootschap beide.
2003: alleen copy
Specialist in alles is specialist in niets, vloekt Wim. Dus knipt hij NetResult.be los. Gelukkig nestelde SEO zich al diep in het DNA van Schrijf.be. En is het zelf niet meer uit de Google-topresultaten weg te branden.
2004: copywriters
Druk, druk, druk: pompen of verzuipen in de opdrachten? Wim pompt. Hij speurt naar copywriters met de voetjes op de grond. Vaklui die stralen wanneer kwaliteitsbewaker en eindredacteur hun teksten nog beter maken.
2005: kwaliteitsborging
Meer mensen, meer kans op fouten? Niet bij Schrijf.be: staalharde werkprocedures en de eigen stijlgids temmen freewheelers. En de freelancecoördinator waakt over het gladde verloop van elk project. Klanten leunen achterover.
2006: vaste dienst
Ooit bezwoer Wim zijn vrouw: "Wil ik ooit personeel aanwerven? Mik een gietijzeren pan naar mijn hoofd." Toch starten op 1 april 2006 twee copywriters en een coördinator in vast dienstverband. Plaats delict: een huurstudio in de Mechelse Leopoldstraat.
2009: kennis en kunde
Knal! Schrijf.be barst uit zijn voegen en verhuist naar een duplex in de Locomotiefstraat. Het team strooit met zijn kennis in tipsdownloads en educatieve sites als IkWordCopywriter.nu. En duikt her en der op in de media.
2012: man en macht
Kwaliteit voor alles, alles voor kwaliteit. Caramba heet de eigen projectbeheersoftware die elk gat dicht. Twee coördinatoren en een tros vaste copywriters werken nu vanuit een art-decopand in de Mechelse Willem Geetsstraat.

 
2013: Schrijfdokter®
Wims oude liefde flakkert op: schrijfopleidingen. Als Schrijfdokter® trekt hij door berg en dal, gewapend met zijn tien schrijftests: de synthese van de kwaliteitsborging van tienduizenden teksten.
2014: copy & content
Schrijf.be maakt geen reclame, maar groeit door SEO en zijn nieuwsbrief. Een decennium later ontwaakt ook de rest van de wereld: contentwriting wordt een buzzword. Dus zet Schrijf.be dat bij achter zijn naam: Schrijf.be Copy & Content.
2015: consolidatie
Copy & Content bvba neemt op 1 januari 2015 de commerciële activiteiten van Schrijf.be over van 2Com.biz bvba. Dat wordt zelf de managementvennootschap. Waarom? Minder kopzorgen zorgt voor meer creativiteit.
2016: goede doel
CoolDoel is een gevestigde waarde. Iedere medewerker kiest om beurt zijn 'bescheiden' goede doel. Dat steunt Schrijf.be met geld, gratis copy en media-aandacht. Van maatschappelijke verantwoordelijkheid gesproken.
2017: stabiliteit
Onder de vleugels van een complementaire coördinatortandem schrijft een gesetteld copywriterteam de pannen van het dak. Of voor Nederland: de sterren van de hemel. Want dat land gaat plat voor Vlaams.nu. Intussen gaat ook de Schrijfdokter® sociaal.
2018: u
Vandaag kijken we uit naar … u. Schrijft u mee aan ons verhaal?