Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
voice-over schrijven

'Voice-over' klinkt alsof de stem louter een laagje boven op de video is. Maar eigenlijk zijn stem en beeld twee handen op één buik. Ziet u dat over het hoofd? Dan mag u het succes op diezelfde buik schrijven. Vijf tips!

Voice-over: tips!

Een professionele voice-over maakt het verschil tussen vrijblijvende beelden en doeltreffende videomarketing. Deze tips behoeden u alvast voor vijf valkuilen.

Voice-over: eerst klank, dan beeld

Wat neemt u het eerst onder handen: de montage van de beelden of de voice-over? Schrijf.be kiest resoluut voor de voice-over. Want moet de vertelstem dansen op het ritme van de montage? Dan raakt ze in de problemen.

Ofwel krijgt de stem te weinig tijd, waardoor een sterk argument sneuvelt. Ofwel krijgt ze er te veel. En sluipen er ‘tweederangstroeven’ in de voice-over.

Zoekt u de gulden middenweg? Bezorg uw tekstschrijver dan ruwe beelden vóór hij aan de slag gaat. En stel de definitieve montage uit tot na de opname van de voice-over. Schakel uw copywriter in vanaf de start.

Bezorg uw tekstschrijver ruwe beelden vóór hij aan de slag gaat.

Voice-over: sprankelende spreektaal

Overtuigende bedrijfscommunicatie schrijft – en vertelt – zoals u spreekt. Dus: weg met gekunstelde constructies in voice-overs!

Ga voor variatie. Korte en lange zinnen. Vraagjes en uitroepen. Beschrijvende en overtuigende passages. Zo laat u de verteller spelen met ritme, intonatie en emotie.

Voice-over: herhaal, herhaal, herhaal

Een kijker is snel afgeleid. Zo mist hij misschien uw belangrijkste zin. Daarom beitelt Schrijf.be uw boodschap in zijn brein. Door te herhalen in de voice-over. En te herhalen. En nog eens te herhalen.

Voice-over: zwijgen is goud

Overdonder uw kijker niet met een waterval van woorden. Las af en toe een stilte in uw voice-over in. Die brengt rust. Zoals witruimte in een tekst. En ze geeft de kijker de tijd om uw woorden te verwerken.

Hou uw video bovendien zo kort mogelijk. Een hapklare blok nodigt uit tot kijken en maakt het gemakkelijk om uw boodschap te onthouden.

Weg met gekunstelde constructies in voice-overs!

Voice-over: call to action

Pakt u een kijker helemaal in met een wervelende video? Mooi: dan is het tijd om uw videomarketing te verzilveren.

Vertel de kijker wat u van hem verwacht: een bezoek aan uw website, een telefoontje, noem maar op. Want zonder heldere call to action is alle moeite voor niets geweest.

Speel op zeker

Vertrouw op een professionele pen voor uw voice-over.
Schrijf.be schrijft of herschrijft uw voice-overtekst.

 

Vraag nu uw offerte