Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
testimonial schrijven

Krijgt u graag raad bij een aankoop? Of bevestiging dat u het juiste product koos? Ja, toch? Uw prospects en klanten zijn nét zo. Overtuig hen met de juiste woorden – die van uw tevreden klanten, in een testimonial.

Testimonials zijn uw ambassadeurs

Uw prospects willen goede raad, voor ze overwegen om bij u te kopen.
Uiteraard hebben zij oren naar uw verkoopverhaal.
Maar het blijft ook niet meer dan ... úw verkoopverhaal.

Tijd om uw ambassadeurs het woord te geven.
Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover willen getuigen.
In de vorm van een testimonial, citaat of casestudy.
Want die trekken vaak de prospect over de streep.

Citaat, testimonial of casestudy?

  • Citaat 
    Als het goed zit, krijgen u of uw medewerkers dagelijks complimentjes over de kwaliteit van uw diensten. Wij verzamelen die trouwens op al onze webpagina's. Scrol maar omlaag naar 'Wat klanten zeggen'.
     
  • Testimonial (getuigenis) 
    Volgens Van Dale: "Een reclameboodschap waarin een prominente figuur getuigt van zijn voorkeur voor een bepaald artikel". Zoals deze.
     
  • Casestudy
    Een 'drogere' vorm van een testimonial. Beschrijft probleemstelling, oplossing en resultaten. Meer gericht op feiten en cijfers. Neutraler.

Testimonials: mensen kopen mensen

Of u nu verkoopt aan bedrijven of aan particulieren, uiteindelijk neemt een mens de beslissing. Maar vaak kent die u alleen als bedrijf. Testimonials slaan dan de brug. Want hierin komen ook mensen aan het woord, die voor dezelfde beslissing als de prospect stonden. En uiteindelijk voor ú kozen.

Testimonials: argumenten die raken

Vindt u maar niet de verkoopsargumenten die een prospect over de streep trekken? Praat dan met tevreden klanten: zij diepen ze zo voor u op. In hun eigen woorden, die ook die van uw prospects zijn. Zonder jargon, zonder omwegen.


Werk samen met een testimonial-topper