Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
slagzin

Uw prospects in zwijm doen vallen met enkele rake woorden. Dát doet een geslaagde slogan of slagzin. Vraag gerust naar onze tarieven voor uw schrijf-donjuan.

Slogan of slagzin: in een notendop?

Eén idee in enkele rake woorden: moeilijker bestaat niet.
Een rake slagzin communiceert de essentie.

De slogan of slagzin is de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt.

Slogan of slagzin: headline of kopregel

De slogan of slagzin is de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt. U vindt hem meestal bovenaan in een mailing, advertentie, affiche, ... Vandaar ook 'headline' of 'kopregel'.

Slagzin vs. baseline

Het verschil tussen een slogan/slagzin en een baseline/pay-off/tagline?

  • Een slagzin heeft een korte levensverwachting: die van de promotiecampagne. 
    Voorbeeld: ‘There’s something in the air’ (Apple, 2008-slogan voor de nieuwe MacBook Air)
  • Een baseline blijft ook daarna doorleven: het is de handtekening bij uw logo of bedrijf.
    Voorbeeld: ‘Think different’ (Apple)

Met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan.

Sla raak met uw slagzin

Een slagzin is het kortste verleidingsritueel ooit: met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan. Bent u zelf geen donjuan – toch niet met het toetsenbord? Reken dan op de meesterverleiders van Schrijf.be.

 

Stuur ons op de versiertoer