Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
publireportage copywriting

Wie, wat, waar, wanneer en hoe? Die vragen beantwoordt elk goed krantenartikel. En dat is nét hetzelfde voor uw publireportage. Informeer uw lezers over uw product, en trek hen zo over de streep.

Publireportage volgens de regels van de journalistiek

In de journalistiek geldt een basisregel: antwoord op wie, wat, waar, wanneer en hoe met glasheldere feiten. In een publireportage is dat niet anders. Het onderwerp van die reportage is uw product, de feiten worden de producteigenschappen. En het uiteindelijke doel van het artikel blijft hetzelfde: u wilt de lezer informeren over een onderwerp dat zijn persoonlijke leefwereld beïnvloedt.

Speel díé argumenten uit die aanslaan bij het publiek van een bepaald medium.

Publireportages op maat gesneden

Elk dag- of weekblad richt zich tot een strak omschreven doelgroep. Een publireportage doet dat ook.

U vertelt de lezer in zijn eigen woorden hoe uw product zijn levenskwaliteit verbetert. Het is dus heel normaal dat die reportage herschreven wordt voor verschillende bladen. En dat u díé argumenten uitspeelt die aanslaan bij het publiek van een bepaald medium.

Gebruik de kracht van een publireportage

Bouw een vertrouwensrelatie op met uw klanten door hen uitgebreid in te lichten over het product. Geen loze woorden, maar goed gestoffeerde argumenten. Zo weet iedereen hoe de vork in de steel zit, en dát waardeert de geëmancipeerde consument nog het meest.

Weet u niet zeker hoe u aan zo’n publireportage begint? Laat u dan bijstaan door een Schrijf.be-redacteur. Hij herschrijft of schrijft uw reportage.

Bouw een vertrouwensrelatie op met uw klanten. De geëmancipeerde consument waardeert dát nog het meest.

Schrijf.be-redacteurs: het kostenplaatje

De lengte van zo’n reportage is doorgaans niet overdreven groot. Een gebalde opsomming van de voordelen en een krachtige argumentatie zijn veel overtuigender dan een ellenlang geëmmer over details. Voor het schrijven rekent u op ongeveer twee uur voor één A4 (2400 tekens). Vraag de prijs voor úw opdracht.

Terugkerende klanten zijn goud waard

Een klant die zich goed voelt bij u, geeft dat vertrouwen niet snel op. Het is daarom in uw voordeel dat die consument op de hoogte blijft van al uw activiteiten. Speel met de kracht van publireportages en geniet van het krachtige effect dat ze teweegbrengen.

 

Vraag nu uw offerte