Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Wat is landingpagina?

Het belangrijkste deel van een vlucht? De landing. Neem plaats in de cockpit. En laat uw prospect zacht neerkomen waar ú hem wilt: op de landingspagina.

Landingspagina

Organiseert u een online- of offlinecampagne? Lok dan uw lezers altijd naar een specifieke pagina van uw website. Op zo’n ‘landingspagina’, ‘landing page’ of ‘lead capture page’ komen uw bezoekers terecht na een klik. Die klik gebeurt via een e-mail, Google-link (SEO), zoekmachineadvertentie (SEA), e-nieuwsbrief of banner.

Gebruik uw landingspage als trechter om uw bezoekersstroom bij uw eindpunt te brengen.

De landingspagina: zacht neerkomen

De essentie van een goede landingspagina? Voor een hogere conversie zorgen. Want u wilt toch iedere bezoeker die op uw website terechtkomt, overtuigen om klant te worden? Gebruik uw landingspage als trechter: een handig hulpmiddel om uw bezoekersstroom naadloos bij uw eindpunt te brengen. En dat is uw specifieke call to action.

Uw trechter heeft een dubbele functie:

  • Hij meet hoeveel lezers doorklikken.
  • Hij zorgt ervoor dat uw websitebezoeker vlugger een bestelling plaatst.

Kortom: een aangepaste landingspagina haalt het onderste uit de campagnekan.

De waarde van een prikkelende landingspagina

Is uw landingspagina niet aangepast aan uw actie of doelpubliek? Dan verandert uw trechter in een zeef. Uw bezoeker merkt meteen dat de pagina niet overeenstemt met de link waarop hij klikte, en … sluit het venster. Want het vertrouwen is weg. Investeer dus in een goede trechter – hij is minstens evenveel waard als uw reclamecampagne.

Gouden landingstips 

De ideale landingspagina is:

  • aangepast: het verhaal van uw advertentie loopt naadloos over op de landing page.
  • doelbewust: uw call to action springt boven alle andere informatie op de actiepagina uit.
  • duidelijk: de bezoeker vindt meteen de informatie die hij zocht, niet ondergesneeuwd door een lawine van productlinks.

Is uw landingspagina niet aangepast ? Dan verandert uw trechter in een zeef.

Een landingspagina for all seasons

Wanneer heeft een landingspagina een meerwaarde? Zowat … altijd. Enkele voorbeelden:

  • Bij een e-mail 
    Uw prospects naar uw website lokken? Doe hen likkebaarden met een teasende e-mail, en stil de honger op de landing page. Het recept.

 

  • Voor Google geoptimaliseerd 
    Optimaliseer uw website voor Google. Hebt u meer keywords dan webpagina’s? Schrijf dan per trefwoord een aparte SEO-lead capture page. En wind de zoekrobot om uw vinger.

 

  • Via AdWords/AdSense
    Tover elke klik op uw AdWords- of AdSense-campagne om tot een bestelling. Laat uw actiepagina naadloos aansluiten bij uw link of banner. Ontdek de voordelen.

 

  • Bij een e-nieuwsbrief
    Uw e-nieuwsbrieflezers naar uw website lokken? Link naar relevante landingspages. Een succesformule voor zowel de voorstelling van een nieuw product, als de uitnodiging voor een evenement, als een informatieve e-nieuwsbrief.

 

 

  • Bij een advertentie op papier
    Wind uw offlineprospect ook online rond uw vinger. Combineer uw papieren advertentie met een opvallende link. En laat die als een vuurpijl neerkomen op een knetterende landingspagina.

 

Vraag nu uw offerte