Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

U wilt een slagzin die inslaat als een bom. Waarmee u terrein wint, en waardoor uw concurrentie zich mokkend terugtrekt. Sluit een alliantie met Schrijf.be, en uw slogan treft doel.

Pay-off of baseline: wij schrijven

De baseline (BE), pay-off (NL) of tagline (VS) functioneert als handtekening bij uw logo. Uw doelgroep vormt zich zo een beeld van uw bedrijf.
Wilt u een baseline schrijven? Ga dan niet over één nacht ijs!

Zorg ervoor dat uw baseline ook de toekomst van uw bedrijf weerspiegelt.

Baseline schrijven? Woorden met weerhaakjes

Uw baseline? Dat is:

  • het zinnetje dat uw logo perfect aanvult
  • het laatste zinnetje dat u leest in een tv-spot
  • het laatste zinnetje dat u hoort in een radiospot

Kortom: een goede baseline is het einde! En legt zo de basis voor een doorstart. Want de copywriters die uw baseline schrijven, zorgen ervoor dat uw bedrijf zich in het geheugen van uw doelgroep grift. Nét zoals een PS aan het einde van een geslaagde mailing.

Baseline schrijven: kies uw baseline bewust

In tegenstelling tot een slogan gaat een baseline jarenlang mee. Zorg er daarom voor dat hij niet trendgevoelig of té actueel is. En dat hij niet alleen het huidige karakter van uw bedrijf versterkt, maar ook uw toekomstvisie weerspiegelt. Laat uw baseline schrijven door een expert.

Baseline schrijven: een baseline leidt een eigen leven

Een excellente baseline legt de link naar uw onderneming ... zelfs wanneer hij los van uw logo verschijnt. In het ideale geval leidt hij zelfs een eigen leven. En duikt hij als oneliner op in de dagelijkse gesprekken van uw doelgroep. Denk maar aan de 'Just do it' van Nike.

Uit uw informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.

Tips om de perfecte baseline te schrijven

Voor u zich blindelings in brainstormsessies stort ... Volg deze checklist om een succesvolle baseline te schrijven.

  • Vermijd generieke baselines die ook bij de concurrentie passen.
    Tenzij u marktleider bent, en ze gewoon ‘claimt’.
  • Vermeld uw USP in de baseline.
  • Hanteer het woordgebruik van uw doelgroep.
  • Gebruik maar een paar – liefst korte – woorden.
  • Laat de tone of voice uw bedrijfsimago weerspiegelen.
  • Communiceer één idee of gedachtegang.
  • Hou de boodschap zo eenvoudig mogelijk.
  • Pak uit met een voordeel of een call to action.

Laat een excellente baseline schrijven

Brief Schrijf.be over uw onderneming, USP en strategie. Uit die informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.
Zodat u een pareltje van een baseline overhoudt.

 

Vraag uw gratis offerte

Baseline: een zee van synoniemen

De baseline is een populair beestje. Geen enkele andere reclameterm heeft zoveel synoniemen:

  • Vlaanderen: baseline
  • Nederland, Italië: pay-off, payoff
  • VS: tagline, tag line, tag
  • Groot-Brittannië: end line, endline, strapline
  • Frankrijk, Wallonië: signature
  • Duitsland: claim