Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
social media content

Tweet, liket en sharet u als professional? Goed idee! Want zo lokt u prospects naar uw site – en dus uw bedrijf. Maar tweet, liket en sharet u ook als een pro? Want social media kunnen uw bedrijfsimago maken ... of kraken. 

Uw social media content helpt u groeien

Wilt u uw merk doen leven bij uw doelgroep? Dan hebt u op zijn minst een Facebook-, Twitter- en LinkedIn-pagina nodig. Pakt u het goed aan? Dan lokt uw social media content klanten naar uw website, geeft u uw bedrijf een gezicht en krijgt u feedback van uw klanten. Doet u het niet? Dan gaan uw concurrenten er met uw prospects vandoor.

Uw social media content lokt klanten naar uw website en geeft uw bedrijf een gezicht.

Handige tips voor uw social media content

Interessante social media content tilt uw bedrijf hoger. Maar bedenk op voorhand wat u wilt bereiken. Meer verkopen? Uw imago oppoetsen? Of feedback krijgen van uw klanten?

Creëer dan pas uw social media content. En toets die af aan uw doelstelling. Zo draait u zich geen rad voor de ogen.

Social media content die goed zit

Wat gebruikt u als social media content? Dat kan nieuws zijn over uw bedrijf: een nieuw product, een verbeterde service.

Maar hergebruik gerust ook inhoud van uw website. Deel uw FAQ-pagina, een artikel met tips in uw vakgebied of een toepasselijk filmpje. En geef uw volgers een extraatje: een avant-première van uw nieuwsbrief, een blik achter de schermen van uw bedrijf, … Zo overtuigt u hen om u te volgen.

Social media content die scoort

Wees origineel. Uw volgers botsen al ontelbare keren op een ‘Vrolijk kerstfeest!’ op hun tijdlijn. Maar u bent toch geen grijze muis? Met een grijs imago? Zorg er dus voor dat uw boodschap eruit springt. Doe eens gek, en test zo wat werkt.

En oh ja, gebruik niet klakkeloos dezelfde tekst voor de verschillende sociale netwerken. Op LinkedIn gaat het er nu eenmaal formeler aan toe dan op Facebook en zeker dan op Twitter. Maar verkoop uw ziel ook niet aan de duivel: hip taalgebruik bij een maatpak? Daar gáát uw imago!

Gebruik niet klakkeloos dezelfde tekst voor de verschillende sociale netwerken.

Social media content: copywriter nodig?

Social media content schrijven, dat kan iedereen? Ja, een statusupdatevakje is snel gevuld. Maar, vraagje: schrijft u ook de persberichten die uw bedrijf uitstuurt? Nee, toch?

Voor uw prospect is elke communicatie even belangrijk – óók die op sociale netwerken. Hij kiest of hij u waardeert, of u een aansteller vindt. En een taalfout stoort even hard in een tweet als op uw website.

Laat u uw copywriting aan professionals over? Doe dan hetzelfde voor uw social media-berichten.

 

Maak kennis met uw social media copywriter