Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
contentmarketing

Met contentmarketing maakt u van prospects geleidelijk aan klanten door ze te helpen. Met kennis en kunde in uw vakgebied. Zodat zij u waarderen en u daarvoor belonen. Ontdek hoe u leert ... fluisteren hoe goed u wel bent.

Koopt u gemakkelijk van een wildvreemde?

Uw prospect ook niet. Hij moet u eerst vertrouwen, onder de indruk zijn van uw hulpvaardigheid, van uw meerwaarde. Daarvoor zorgt contentmarketing.

Contentmarketing is het strategisch creëren en delen van informatie met meerwaarde om prospects of klanten indirect warm te maken of te houden voor uw producten of diensten.

Contentmarketing fluistert

  • Klassieke marketing schreeuwt het van de reclamedaken: "Mijn product is het beste. Koop het - nú." U sluit de deal met excellente copywriting.
     
  • Contentmarketing fluistert uw prospect het antwoord in op de vragen waarmee hij worstelt. Hij leert u waarderen voor de kennis en kunde die u deelt. Niet over uw producten of diensten, wel over uw vakgebied. U verovert eerst het hart van uw prospect, dan pas zijn portemonnee.

Uw contentmarketing door Schrijf.be

Waarom u haast niet zonder Schrijf.be kunt voor uw contentmarketing?

Omdat ú gedreven bent door verkoop. Te veel weet over uw producten of diensten. En uw kennis door de strot van uw prospect duwt, die ... afhaakt.

Contentmarketing draait net om het tegenovergestelde. Geen push, wel pull:

  • Uw prospect zoekt naar antwoorden op zijn vragen of problemen.
  • U zorgt ervoor dat hij bij u terechtkomt met SEO en socialmediamarketing.
  • U biedt hem een afdoend antwoord – helder en volledig.
  • U schotelt hem andere interessante content voor.
  • Uw prospect gaat vroeg of laat zélf over tot aankoop. Of wordt alvast uw merkambassadeur.
     

Laat uw content voor u werken: contacteer ons

Contentmarketing in 6 stappen

  1. Mind switch. Zet uw petje van verkoper af. Uw enige doel? 'Koude prospects' helpen en inspireren.
  2. Doelstelling. Bepaal in uw contentstrategie wat u bij wie wilt bereiken: naamsbekendheid, prospectie, thought leadership, imagebuilding? 
  3. Tools. Graai in de contentideeënbus. Kies voor tips, handleidingen, reviews, overzichtsartikels, content curation, content aggregation, lijstjes, opiniepeilingen – noem maar op.
  4. Creatie. Maak content met toegevoegde waarde. Via spectaculair goede contentwriting van SEO-landingspagina's met tips, nieuwsbrieven, blogartikels en white papers. Of productie van infographics, audio of video.
  5. Verspreiding. Deel uw content zo breed mogelijk, aangepast aan de inhoud van elk kanaal: socialmediakanalen, gastblogs, evenementen, enz. Kijk maanden vooruit met een gedegen contentplanning, zodat de bron nooit droog valt.
  6. Interactie. Reacties op uw blog of socialmediaposts? Reageer meteen met extra hulp. Geef niet toe aan uw reflex om uw producten of diensten ter sprake te brengen.

​Conversie. Het uiteindelijke doel van contentmarketing? Prospects converteren in klanten, natuurlijk. Maar ban dat nog even uit uw hoofd. Of u werkt er onvermijdelijk naartoe. En dan doorbreekt u net de magie van contentmarketing. Uw prospect haakt af als u zich te snel van adviseur tot verkoper ontpopt.

 

> Uw contentwriting
> Uw contentplanning