Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Weblog schrijven

Waarom bloggen? U strikt meer klanten, hecht ze aan uw bedrijf, verspreidt uw naam, ... Te veel redenen voor dit kleine vakje! U bent overtuigd, maar hebt er de tijd niet voor? Laat dan Schrijf.be het karwei voor u opknappen.

Weblog wekt vertrouwen

De consument heeft zijn buik vol van reclame. Hij is mondig en wil naar waarde worden geschat. Daarom koopt hij eerst uw vertrouwen, en dan pas uw product of dienst. 

Aan u dus om hem te overtuigen: met uw kennis van zaken en uw betrokkenheid, uw openheid en eerlijkheid, uw geloofwaardigheid en enthousiasme. En laat dat nu net de eigenschappen zijn die uw bedrijfsblog in de verf zet.

De consument koopt eerst uw vertrouwen, dan pas uw product .

Webblog, want mensen kopen van mensen

Hebt u al ooit met een bedrijf gepraat? Ik niet. Wel met mensen die er werken. Van hen 'leent' het zijn persoonlijkheid. Uw weblog geeft uw bedrijf een gezicht. Wat interesseert de mensen die er werken, wie zijn ze, waarvoor staan ze?

Weblog houdt vinger aan de pols

Lokt een blogbijdrage veel of hevige reacties uit? Prima: u raakte een gevoelige snaar. Zo ontdekt u wat er leeft bij uw doelgroep. En past u uw communicatie aan.

Weblog scoort voor SEO

Google houdt weblogs in de gaten. Omdat het meteen doorheeft dat dáár nieuws te rapen valt. Gebruikt uw blog dus om ook hoog te scoren in Google voor extra trefwoorden.

Zo krijgt u niet alleen meer bezoekers over de vloer, ze komen ook vaker terug. Bedrijven mét weblog krijgen anderhalve keer meer bezoekers dan concurrenten zonder blog.

Bedrijven met blog krijgen anderhalve keer meer bezoekers.

Webblog houdt u scherp

Uw bedrijfsblog houdt uzelf scherp. Omdat u weet dat uw webblog 'gevoed' moet blijven, wordt u attenter. U pikt nieuwtjes op en interpreteert ze scherper. U kleurt ze met uw mening, of gebruikt ze om uw product of dienst te positioneren.

Weblog gaat viraal

Een blogpost gaat wel eens een eigen leven leiden, als andere blogs hem oppikken. En natuurlijk verwijst u er ook zelf naar op Facebook, Twitter en LinkedIn. Zo creëert u een buzz rond uw bedrijf of merk.

 

Láát uw weblog schrijven