Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Persbericht schrijven

In de media-spotlights verschijnen? Geen kinderspel. Want journalisten worden dagelijks gebombardeerd met persberichten. Wanneer ze het uwe eruit plukken? Heel eenvoudig: als het goed is geschreven.

Heeft een persbericht nog zin?

Het gerucht gaat dat persberichten niet zouden werken.
Het gerucht is fout. Persberichten kunnen uw omzet wél hoger stuwen ... als ze goed zijn geschreven.

Tips voor een goed persbericht

Persberichten die floppen?

Zoekt u een persbericht dat níét linea recta in de prullenmand wordt gekeild? Onthoud dan het volgende:

  • Een persbericht is geen roman. Hou het kort.
  • Een persbericht is geen advertentie. Blijf bij 'facts & figures'.
  • Een persbericht is geen brief naar uw klanten.
    Schrijf voor de 'klanten' van de journalist.
  • Een persbericht is geen doolhof.
    Geef structuur met korte alinea's en subtitels.
  • Een persbericht is geen opdracht.
    Vergemakkelijk de lezing door interpretatie van de cijfers.

Tienduizenden prospects in één klap

Lang niet elk persbericht vindt uiteindelijk zijn weg naar de krant. Maar áls het daarin slaagt, bereikt u in één klap tienduizenden potentiële klanten.

Schrijf.be schrijft uw persberichten

Persberichten? Zij hebben geen geheimen meer voor Schrijf.be.
Bekijk enkele realisaties of contacteer ons meteen.

 

Vraag nu uw offerte