Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Onestone over de Schrijfdokter

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Schrijfdokter-opleiding zou verplicht moeten zijn

Onestone

Uw organisatie klantgericht maken: daarvoor zorgt Onestone. Samen met uw medewerkers die uw klantenstrategie uitvoeren. Alles staat of valt met het succes van die kennisoverdracht. Bijvoorbeeld met werkdocumenten die zo helder en overtuigend zijn dat iedere medewerker er graag mee aan de slag gaat. En omdat voor Onestone goed nooit goed genoeg is, contacteerden ze de Schrijfdokter®.

 

Horst Remes Horst"Maken we onszelf snel overbodig voor uw bedrijf? Dan is onze missie geslaagd", stelt Horst Remes, zaakvoerder van Onestone. "En dat lukt alleen als ieder van uw medewerkers die een van onze documenten leest, denkt: ja, dit wil ik ook! Omdat de boodschap duidelijk én overtuigend is. Eigenlijk zoals de offerte van de Schrijfdokter: die overtuigde ons dat we meteen betere documenten zouden schrijven door de training te volgen."

Elke dag beter

Schrijfdokter Wim: "Toen de deelnemers binnendruppelden, wist ik meteen: dit zijn wroeters. Gepassioneerde mensen die constant willen bijleren. En speuren naar mogelijkheden om van die kennis kunde te maken. Mooi, want zij brengen het beste in mij naar boven. De trainingsdag was dus net zo boeiend voor mij als voor hen."

Horst: "Klopt. Iedereen was lyrisch over hun Schrijfdokter." Die nam na de training zelfs graag de tijd om met de trainees na te kaarten tijdens een ontspannen wandeling door de velden rond het congrescentrum.

Durven schrijven

Horst: "Wat ik wilde bereiken met de schrijftraining? Drie dingen. Eén: dat we elkaar kunnen coachen bij het schrijven. Twee: dat we weten welke tekstingrepen het meeste resultaat opleveren. Drie: dat we niet meer strijden met het witte blad."

En lukte dat? Horst: "Helemaal. Met de tien Schrijfdokter-tests delen we nu de woordenschat om elkaar op verbeterpunten te wijzen. En plukken we eerst het laaghangende fruit. Maar wat het meest opvalt? Dat we met vertrouwen en moed het witte blad te lijf gaan: wij durven nu te schrijven."

Schrijven is ambacht, geen kunst

Horst windt er geen doekjes om: "Wim gaf ons de moed om te leren. Door niet te komen aandraven met bullshit als 'the art of writing'. Voor hem is schrijven 90 procent ambacht en 10 procent kunst. Dat demystificeert de uitdaging. En geeft ons de moed om het ook zelf te proberen. Zo hoort het: net zoals wij onszelf overbodig maken voor onze klanten, maakt de Schrijfdokter zich overbodig voor ons.

Daarbij kwam dat hij nóg meer op maat werkt dan ik had verwacht: door onze eigen teksten tegen het licht te houden – streng maar rechtvaardig. Het effect van de training is dan ook onmiddellijk zichtbaar in ál onze teksten. Tot in onze interne e-mails toe!"

Verplichte lectuur

Of Horst de Schrijfdokter-opleiding zou aanraden aan collega’s? Horst: "Zonder twijfel, omdat ze meteen effect heeft. Alleen als je echt nooit schrijft, is deze opleiding tijdverlies. Maar iedereen die een document produceert dat ik ook moet lézen, zou ze verplicht moeten volgen." (En daaraan had de Schrijfdokter niets meer toe te voegen.)

 

Onestone over de Schrijfdokter