Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden

Shuffle-Mix

Kan een Nederlands bedrijf zijn SEO-webteksten met een gerust hart toevertrouwen aan een Vlaams copywritingbureau? Ja – tenminste, als het bij Schrijf.be aanklopt. Shuffle-Mix, dat zelfontworpen bakkerijmachines produceert in hartje Nederland, stuurde zijn ingrediënten naar zuiderbuur Fabian. En kreeg luchtige maar professionele webinhoud terug.

Shuffle-Mix verkoopt geen doorsnee-bakkerijmachines, maar beluchters: mixers die een deeg of beslag mengen en tegelijk luchtig maken. Ideaal voor desserts, slagroom en patisserie. Helaas bleek 'beluchter' vanuit SEO-standpunt geen interessant trefwoord. Want het is een homoniem dat meestal verwijst naar … grasmachines. Bovendien kennen niet alle bakkers het woord 'beluchter'. Een probleem …

… dat Fabian handig oploste. Hij vroeg enkele bakkers hoe zij de machines van Shuffle-Mix zouden googelen. Zij vertelden hem de roestvrijstalen trefwoorden die hij zocht: 'klopper-menger' en 'beslagmixer'. "En de uiteindelijke webteksten schoten zo recht in de roos", vertelt bedrijfsleider Erik Kamphuis.

Bakkers belanden nu gemakkelijker op onze webpagina’s.
Precies wat we wilden bereiken!

Verhelderende kick-off

Ton Kelderman van grafisch bureau DesignOntwerp raadde Erik aan om het SEO-succes over de landsgrens te zoeken – geïnspireerd door de maandelijkse Schrijf.be-nieuwsbrief.

Erik: "We startten met een leuke en leerrijke kick-offmeeting in ons kantoor in Barneveld. Fabian lichtte het SEO-aspect toe met verhelderende voorbeelden en gaf duidelijk aan wat wij konden verwachten. Ikzelf introduceerde Fabian in onze sector, en leidde hem rond langs onze beluchtingsmachines en extra units. Dat bleek het succesrecept voor creatieve, bondige en overtuigende teksten, die meteen goed zaten."

Op en top Nederlandse eindredactie

Zoals altijd, bekeek de interne kwaliteitsbewaker elk woord met een vergrootglas. Net als de Nederlandse eindredacteur Joke Naughton, die de teksten ontdeed van elk vleugje Vlaams.

"Ik ben dik tevreden", zegt Erik. "Alle teksten waren mooi op tijd en we lanceerden de website aan de vooravond van een belangrijke vakbeurs. Bakkers belanden nu gemakkelijker op onze pagina’s, en klikken door naar de contactpagina. Precies wat we wilden bereiken."

 

Banner Shuffle-Mix