Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Copywriting dúúr? Absoluut niet!

Kumpen

"Als je rekent hoeveel tijd je verspilt om zelf een degelijke tekst op papier bijeen te zwoegen – wat dan toch niet lukt? Dan is Schrijf.be helemaal niet duur."

Gerard Depuydt bruist nog van energie na zijn loopbaan als commercieel directeur voor Kumpen nv. Via GDP-Bouwadvies bvba deelt hij nu als consulent zijn decennialange ervaring: "Ik ken Schrijf.be al lang: we werkten samen voor de teksten van een Kumpen-website. Toch is het niet evident om een beroep te doen op derden. Wij zitten veel te vaak met dat valse gevoel van: 'Wat we zelf doen, doen we beter'. Een recente schrijfopdracht was een nuttige les om onze samenwerking met Schrijf.be uit te breiden."

Corrigeren?

"Als ingenieur weet je perfect wat je wilt zeggen, en ken je de juiste termen.
Tot ik mijn briefontwerp voor een hooggeplaatst persoon liet lezen aan een consulent met wie ik samenwerk. Hij vroeg me op de man af: 'Hebben jullie intern een publicist of een taalkundige? Zet hem dan aan het werk met uw schrijven. We moeten van onszelf eisen dat deze brief in correcte taal is opgesteld.'"

Overtuigen!

Maar Schrijf.be zag de bui al hangen. En ging verder dan de correctie van de brief – véél verder. Want hoe hoger geplaatst de lezer, hoe minder tijd hij heeft.

Dus zorgde Schrijf.be dat de tekst perfect voldeed aan wat zijn eigen Schrijfdokter voorschrijft. Het deelde de brief netjes op in korte alinea’s, met alineatitels die de brief samenvatten. En doorspekte hem met vraagjes die de lezer appelleren."

Eenvoudig, helder en accuraat

Gerard Depuydt: "Als je het resultaat dan onder ogen krijgt, denk je: 'Waarom kan ik dat zelf niet?' Alles zo eenvoudig, helder en accuraat. Geen moeilijke woorden – tenzij de vaktermen die ik zelf ook al had gebruikt, omdat het nu eenmaal vaktermen zijn. Formidabel!"

"Dit leest als een trein"

De consulent was al even ad rem in zijn reactie: "Dít is wat ik bedoelde. Het leest als een trein!" Gerard Depuydt besluit: "Of ik Schrijf.be zou aanraden aan mijn collega’s? Uiteraard. Hoewel … goede wijn behoeft geen krans." (lacht)

 

Banner Kumpen