Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Er waait een nieuwe wind door onze magazines

BOSS paints

BOSS paints, dé Belgische verfspecialist, voert een ultraprofessioneel marketingbeleid. Elke doelgroep ontvangt zijn eigen communicatiekanaal – mét pasklare topics. Rest alleen nog de juiste stem voor elke doelgroep, zodat de teksten de juiste snaar raken.

De consument werd bij BOSS paints al op zijn wenken bediend met sfeervolle artikels over inspirerende kleurencollecties. Maar voor de professionele doelgroepen kon dit beter. Dus gingen BtoB-marketing manager en -marketeer Eva Micholt en Ellen Vandekerckhove op zoek naar The Voice voor hun doelgroepen: de vakman en de doorverwijzer/interieurarchitect.

Schrijf.be biedt méér

Marketing Operations Manager Annemieke Demuynck kent de kwaliteiten van Schrijf.be: "Ik werkte bij een vorige werkgever al met Schrijf.be – met succes. Bovendien vormen de kwaliteitsbewaking en de eindredactie belangrijke meerwaarden."

Praktijkverhaal voor schilders

Dus nodigt zij prompt een Schrijf.be-copywriter uit voor een gesprek met haar BtoB-collega’s. De Schrijf.be'er: "Een grondige briefing en een paar koffies later, stapte ik naar buiten met een eerste opdracht: een werfartikel voor BOSSinfo. Dat is het BOSS-tijdschrift voor de vakman. Doelstelling? Via een praktijkverhaal de uitzonderlijke dienstverlening van BOSS paints voor schilders in de verf zetten."

Overall aan

De Schrijf.be'er: "Ik kroop in de huid van de schilder-ondernemer. Denkbeeldige overall aan, en de werf op. Daar gaf een vakman het beste van zichzelf. Ik luisterde naar zijn verhaal en polste naar zijn ervaringen met de verschillende BOSS-diensten. De kleurenconsulente vertelde gepassioneerd over haar pasklare advies. En Ellen Vandekerckhove leidde de bijbehorende fotoshoot in goede banen."

Alle ingrediënten voor een boeiend artikel waren dus aanwezig. De copywriter verpakte ze in de taal van de vakman. Dat wil zeggen: zonder betuttelende verkleinwoorden of poëtische woordspelingen. Maar boordevol glasheldere productinformatie.

Van vakman tot interieurarchitect

Ondertussen rolt de volgende BOSSinfo al van de persen. De Schrijf.be-copywriter nam bijna alle teksten voor haar rekening. En mat nu ook Architintura, het tijdschrift voor de doorverwijzer/interieurarchitect een nieuwe klankkleur aan. Tot grote tevredenheid van het BtoB-team.

Ellen Vandekerckhove: "Van harte bedankt! Ik wou je even laten weten dat de leesbaarheid en de inhoud super zijn. Er waait duidelijk een nieuwe wind door de teksten." De Schrijf.be'er houdt haar fictieve overall dus bij de hand ...