Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal

Avercon

De specialiteit van Avercon Packaging Solutions? De gepaste verpakkingsmachine voor elk product. Al drie decennia volgt de machinebouwer alle inpakinnovaties op de voet. En uitpakken met die expertise? Dat doet Avercon met de teksten van Schrijf.be.

Casepackers, machineomstellingen, lineaire motoren: innovatieve verpakkingsmachines meet je haast af aan de hoeveelheid vakjargon. Dat helder ‘vertalen’ voor prospects? Een helse klus. Dat merkte Geert Van Loocke, salesmanager van Avercon. Daarom vroeg hij Schrijf.be om hulp.

Nieuwsbrief smaakt naar meer

Geert Van Loocke: "Onze technische informatie op een vlotte, begrijpbare manier overbrengen? Een onbegonnen zaak: ik vind het idee zelf op papier zetten, al moeilijk! Daarom zocht ik een professionele tekstschrijver. Mijn internetzoektocht leidde me naar Schrijf.be. De website prikkelde … maar de e-nieuwsbrief overtuigde: een mailing mét inhoud? Ongezien! En dus volg ik sindsdien hun doen en laten."

Geert wist exact wat hij wou: persberichten die de lezers inpakken – even doeltreffend als Avercon zijn producten. En dus schakelde de Schrijf.be-coördinator twee enthousiaste Schrijfbe'ren in.

Geert Van Loocke: "Mijn basistekst boordevol informatie vertrok naar Schrijf.be. Mijn verwachtingen? Mijn hersenspinsels vertaald terugkrijgen in een verstaanbare, overtuigende tekst. En zo geschiedde! Dus lokte die eerste opdracht al snel een tweede … en een derde uit."

Tekst pakt doelgroep in

Een persbericht moet journalisten charmeren. Een magazinetekst de lezer. Elke doelgroep vraagt om een specifieke schrijfwijze. Iets wat Geert al snel duidelijk werd.

Geert Van Loocke: "Ik ontdekte dat de tekst bepaald wordt door het doelpubliek. Want stuur ik de persberichten naar de vakbladen? Dan herschrijven ze die tot een artikel dat bij hun lezers en de verpakkingsmarkt past. Maar zonder een overtuigend persbericht schrijven ze dat artikel niet eens.

Ik ben dus zeker tevreden over de persberichten door Schrijf.be: ze zijn afgestemd op de journalisten. In de toekomst klop ik dus nog bij Schrijf.be aan … zodat ze onze doelgroep nóg beter kunnen 'inpakken'!"