Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

200 Schrijf.be-klanten getuigen

“Jajaja, natuurlijk vinden jullie jezelf de besten”, mompelt u? U hebt een punt. Daarom laten we hier ú aan het woord.

Essentie gevat in verfrissende stijl

Broeders van Liefde

Broeders van Liefde biedt onderwijs en zorg aan 60.000 personen in België. Met als leidraad voor het onderwijs: een uitgebreid opvoedingsproject. Copywriter Stefanie schreef de essentie daarvan neer in een beknopte brochure. Relevante inhoud en frisse woorden houden de lezer nu bij de les. Precies zoals bestuurslid Yves Demaertelaere dat wil. 

 

Honderd A4-pagina’s: zo lang was de brontekst die Yves aan Stefanie voorschotelde. En die moest zij herleiden tot een hapklare brok van 20 A4-pagina’s. "Ik besef dat het een hele kluif was. Knap hoe Stefanie als buitenstaander de kern zo raak kon destilleren."

 

Constructieve dialoog

De aanpak van Stefanie stelde Yves gerust. "Ze kwam langs om alles door te nemen. Daarna deed ze een structuurvoorstel en werkte ze een stukje tekst uit om de precieze toon te vinden. Stefanie pikte onze suggesties snel op. En: ze durfde ook te zeggen wanneer ze niet akkoord ging. Die constructieve dialoog tilde het eindresultaat naar een hoger niveau."

 

Vernieuwende stijl

De brochure is geschreven voor jongeren. Een doelgroep die niet meteen geïnteresseerd is in 'droge kost' over opvoeding. "Dat vroeg om een 'lepeltje honing', zodat ze de boodschap gemakkelijker zouden behappen. Dat lukte met Stefanies schrijfstijl. Die was heel vernieuwend – voor sommige collega’s zelfs wat controversieel. Toch ben ik blij dat we deze weg insloegen."

Yves zou meteen opnieuw voor Schrijf.be kiezen. "Ik heb de contactgegevens bij de hand. Voor een volgende tekst klop ik weer bij hen aan, zeker weten!"
 

Banner Broeders van Liefde