Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
FAQ

Elke vraag onthult een beetje van het mysterie: wat houdt uw klanten bezig? Ga slim om met die informatie. Zo blijft u uw concurrenten een stap voor.

  • Hoe stuur ik een artikel retour?Veelgestelde vragen zijn cadeautjes
  • Op welke manieren kan ik betalen? 
  • Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Vragen lichten tipjes van de sluier op. Zo ontdekt u wat klanten willen weten, vóór ze kopen.

Aan de slag!

FAQ voor marketing: hoe bind ik prospects?

Welke matras helpt bij huisstofmijtallergie?
 

SEO-stofzuigereffect

Mensen zoeken naar oplossingen voor hun problemen, niet naar uw product.
Haal dus uw SEO-stofzuiger boven. Richt de slang op de vragen die uw prospect letterlijk aan Google stelt. Beantwoord ze op SEO-landingspagina’s met tips. Zo zuigt uw site bezoekers aan.

En bij wie kopen zij dan hun matras tegen huisstofmijtallergie? Juist, bij u. Want u won eerst hun vertrouwen met nuttig advies.

Vangnet

Stel uw bezoekers gerust met ‘veelgestelde vragen’ of ‘FAQ’. Gelukkig, denkt uw prospect, mijn vraag was zo dom nog niet! Hou het dus zelf ook eenvoudig. ‘Op welke garantieprocedures kan een klant zich beroepen?’ wordt: ‘Hoe zit het met de garantie?’

Luistervink bij de klantenservice

Hou een vinger aan de pols bij uw klantenservice. Welke vragen krijgt die vaak?

Laat dan zien dat u naar uw klanten luistert:

  • Wijd een extra webpagina of blogpost aan een veelgestelde vraag.
  • Verwerk de info in uw nieuwsbrief.
  • Vul uw FAQ aan, of herformuleer uw antwoorden.
     

FAQ voor sales: hoe leid ik prospects naar de kassa?

Ligt zo’n antiallergiematras niet hard?

Prospects vermommen hun bezwaren graag als vragen. Kleed ze uit – de vragen, bedoel ik – tot u precies begrijpt hoe mensen beslissen. Een cruciaal inzicht, want u ondergraaft zo proactief elke tegenwerping: tijdens uw verkoopgesprek en op uw verkooppagina’s. En wat dacht u van een FAQ-blad bij uw offertes?

Ligt zo’n antiallergiematras niet hard? - "De onze niet. Want alleen hij verdeelt ook de druk gelijkmatig over uw ruggengraat en gewrichten. Zo start u de dag gezond én fit."
 

FAQ voor klantenservice: hoe vermijd ik rompslomp?

Kan ik mijn matras nog ruilen?

Vragen zijn niet vervelend. Integendeel: spontane feedback is zijn gewicht in goud waard. Welke actie leidde tot misverstanden? Welke app loopt vast? Wat moet zichtbaarder op uw site?

Geef die info door aan marketing en communicatie. En schaaf uw FAQ voortdurend bij. Hoe beter u dat doet, hoe minder werk u hebt. En hoe gelukkiger uw baas en uw klanten zijn.

Kan ik mijn matras nog ruilen? - "Natuurlijk - tot drie maanden nadat u hem kocht. Ga met uw aankoopbewijs naar de klantenservice."
 

Judith

 

Wat vragen klanten zich af? Vraag het u af. #dtv Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Waarom zijn vragen van klanten cruciaal? #FAQ voor specialisten in marketing en communicatie, verkoop en klantenservice. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
De link tussen #SEO, #FAQ en ... stofzuigers. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn