-
Hoe stuur ik een artikel retour?
- Op welke manieren kan ik betalen?
- Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Vragen lichten tipjes van de sluier op. Zo ontdekt u wat klanten willen weten, vóór ze kopen.
Aan de slag!
FAQ voor marketing: hoe bind ik prospects?
Welke matras helpt bij huisstofmijtallergie?
SEO-stofzuigereffect
Mensen zoeken naar oplossingen voor hun problemen, niet naar uw product.
Haal dus uw SEO-stofzuiger boven. Richt de slang op de vragen die uw prospect letterlijk aan Google stelt. Beantwoord ze op SEO-landingspagina’s met tips. Zo zuigt uw site bezoekers aan.
En bij wie kopen zij dan hun matras tegen huisstofmijtallergie? Juist, bij u. Want u won eerst hun vertrouwen met nuttig advies.
Vangnet
Stel uw bezoekers gerust met ‘veelgestelde vragen’ of ‘FAQ's’. Gelukkig, denkt uw prospect, mijn vraag was zo dom nog niet! Hou het dus zelf ook eenvoudig. ‘Op welke garantieprocedures kan een klant zich beroepen?’ wordt: ‘Hoe zit het met de garantie?’
Luistervink bij de klantenservice
Hou een vinger aan de pols bij uw klantenservice. Welke vragen krijgt die vaak?
Laat dan zien dat u naar uw klanten luistert:
- Wijd een extra webpagina of blogpost aan een veelgestelde vraag.
- Verwerk de info in uw nieuwsbrief.
-
Vul uw FAQ's aan, of herformuleer uw antwoorden.
FAQ voor sales: hoe leid ik prospects naar de kassa?
Ligt zo’n antiallergiematras niet hard?
Prospects vermommen hun bezwaren graag als vragen. Kleed ze uit – de vragen, bedoel ik – tot u precies begrijpt hoe mensen beslissen. Een cruciaal inzicht, want u ondergraaft zo proactief elke tegenwerping: tijdens uw verkoopgesprek en op uw verkooppagina’s. En wat dacht u van een FAQ-blad bij uw offertes?
Ligt zo’n antiallergiematras niet hard? – "De onze niet. Want alleen hij verdeelt ook de druk gelijkmatig over uw ruggengraat en gewrichten. Zo start u de dag gezond én fit."
FAQ voor klantenservice: hoe vermijd ik rompslomp?
Kan ik mijn matras nog ruilen?
Vragen zijn niet vervelend. Integendeel: spontane feedback is zijn gewicht in goud waard. Welke actie leidde tot misverstanden? Welke app loopt vast? Wat moet zichtbaarder op uw site?
Geef die info door aan marketing en communicatie. En schaaf uw FAQ's voortdurend bij. Hoe beter u dat doet, hoe minder werk u hebt. En hoe gelukkiger uw baas en uw klanten zijn.
Kan ik mijn matras nog ruilen? – "Natuurlijk - tot drie maanden nadat u hem hebt gekocht. Ga met uw aankoopbewijs naar de klantenservice."