Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Clickbait vermijden

Loodst u prospects naar uw landingspagina’s met titels die over the top zijn? Door dat soort clickbait verjaagt u prospects. Zet dus in op concrete en korte titels en maak waar wat u belooft.

Vis niet naast het online-net: vermijd clickbait.

Meer lezers naar uw website loodsen met zinnenprikkelende of uitdagende kopjes? Ja, zeker. Maar inzetten op sensatie, en de verwachtingen niet inlossen? Dat is clickbait of vrij vertaald ‘klik-lokaas’. Ontdek waarom en hoe u dat vermijdt.

Uw lezer werpt clickbait terug

Uw website kopt: ‘U gelooft nooit wat een gratis massage voor u doet.’ De bezoekersaantallen rijzen als taart in de oven. Mooi! Maar … biedt u in werkelijkheid geen gratis massages? Vergeet het dan maar. Uw surfers klikken niet door op uw site, tekenen niet in op uw nieuwsbrief én kopen uw producten niet.

Logisch. U houdt hen kaviaar voor. En wanneer ze toehappen, krijgen ze – bweurk – een worm. Wég klant!

Vis niet naast het net: vermijd clickbait

Clickbait doet uw bounce rate dus de pan uit vliegen. Tips om dat te voorkomen?

  • Bevredig snel de nieuwsgierigheid van uw lezer: prikkel in uw titel én vervul uw belofte meteen bovenaan in uw post.
  • Hou uw titel kort: beperk u tot 55 tekens. Maakt u uw kop langer? Dan breekt Google uw zin sowieso af.
  • Schrijf titels die steek houden: wring u niet in duizend bochten voor uw titel. Originaliteit is leuk, maar er zijn grenzen.

Gooit u binnenkort een lijntje uit op het web? Met onze tips hebt u meteen beet!

 

Marlies D'Haene

#Clickbait: foute titeltactiek. 3 tips die klik-lokaas vermijden. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Wauw, 3 tips die u eindelijk de ogen openen over #clickbait. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Dit gelooft u nooit: #clickbait levert u niets op! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn