Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Veelgestelde vragen

Met veelgestelde vragen vat u efficiënt de belangrijkste weetjes samen. Plaats ze zichtbaar, structureer ze en hou ze kort en eenvoudig. Zo biedt u uw klanten een stevige houvast.

Frequently asked questions (FAQ) of veelgestelde vragen zijn ontstaan als een creatieve besparingsmaatregel. 1982. Internet droeg nog babyschoenen en dataopslag was duur. In die context werkte een NASA-medewerker de SPACE-mailinglijst uit tot een gestructureerde FAQ, om herhalingen te vermijden.

Veelgestelde vragen over veelgestelde vragen

Met veelgestelde vragen voelen klanten zich welkom

Veelgestelde vragen over veelgestelde vragen

Ondertussen vindt u de rubriek ‘Veelgestelde vragen’ op bijna elke website terug. U treedt er uw klanten slim mee tegemoet:

 
  • U geeft snel antwoord op een aantal eenvoudige, maar prangende vragen.
  • U toont aan dat u weet wat hen bezighoudt.
  • U sust hun ego, want nee hoor, hun vragen zijn niet bizar.

Veelgestelde vragen over veelgestelde vragen:

Welke vragen neem ik op?

De veelgestelde (du-uh). Laat uw klantendienstmedewerkers of verkopers turven. Evalueer welke vragen het meest worden bekeken. En laat de optie om ‘nog een andere vraag’ te stellen. Update hiermee uw lijst regelmatig.

Vragen als ‘Welke geniale mensen runnen deze business?’ Niet doen.

 

Waar zet ik de veelgestelde vragen op de site?

Zo zichtbaar mogelijk: in het menu bovenaan, de footer of beide.

U sust het ego van uw klanten, want nee hoor, hun vragen zijn niet bizar.

Hoe organiseer ik mijn veelgestelde vragen?

Maak een duidelijk onderscheid tussen vraag en antwoord, bijvoorbeeld met verschillende kleuren of opmaak. Integreer een zoekfunctie, en werk met afbeeldingen of screenshots waar mogelijk.

 

Wat als de lijst veelgestelde vragen lang wordt?

Staat er veel info op de pagina? Schik dan in een aantal logische categorieën, en voeg er eventueel icoontjes aan toe. Laat de antwoorden openklappen, zodat uw bezoekers niet eindeloos hoeven te scrollen. Hou uw veelgestelde vragen zo kort en eenvoudig mogelijk. En verwijs naar andere webpagina’s met extra info.

 

Judith Anaf

Veelgestelde vragen over veelgestelde vragen. #dtv Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Update uw #veelgesteldevragen voortdurend, en toon dat u naar uw klanten luistert. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Van SPACE-mailinglijst naar #FAQ: efficiënt en kostenbesparend. Zet ook in op #veelgesteldevragen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn