Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Deeltips content

Nieuwe content delen op de sociale media is net bowlen: benut elke kans om een strike te werpen, maar gedraag u niet als een succesbeluste etter. Blog of nieuwsbrief geschreven? Tweet hem meermaals. En bowl beheerster op de andere kanalen.

Klaar om waardevolle nieuwe content te delen? Een aanloop en hop: uw eerste socialmedia-post is weg …
Scoort u nul retweets? Zero likes? Onthoud dan: nieuwe content delen lijkt net op bowling. Druip niet af als uw eerste bal de goot kiest. U krijgt nóg kansen om kegels neer te maaien!
Drie tips voor strike-succes:

 

1. Benut élke bal 

Nieuwe content delen = meermaals gooien

Nieuwe content delen is net bowling: gooi meermaals, en werp vroeg of laat een strike.

Volgens Moz krijgt een tweet 18 minutes of fame. Daarna verdwijnt hij in de leegte. Maak dus niet de fout om nieuwe content te delen, en meteen op te geven als uw eerste tweet een misser is. Om succesvol nieuwe content te delen: werp meerdere ballen, de volgende dag of meteen enkele uren later. Vroeg of laat gooit u een strike.

 

2. Schat uw worp in. Pas uw techniek aan

Nieuwe content delen = focussen en bijsturen

Bowlen is geen kinderspel. Net zo min als nieuwe content delen. Kampioenenadvies: fileer uw werptechniek, denk aan oude triomfen, en stuur uw strategie bij.

Of vertaald naar content sharing: hergebruik succesformules om nieuwe content te delen. Experimenteer met alternatieve formuleringen en hashtags, tekstlengtes en tijdstippen, …

Content delen? Beantwoord missers met strikes!

 

3. Hou het sportief!

Nieuwe content delen ≠ spammen

Nieuwe content delen? Doe zoals op de bowlingbaan, en profileer u niet als succesbeluste etter. Want werken uw vele tweets anderen op de zenuwen? Dan verliest u volgers!

Stel u dus sportief op. Verwar bowlen niet met bombarderen. En volg de aanbevelingen van CoSchedule om nieuwe content te delen met de juiste frequentie: tweet meermaals vlak na publicatie, een keertje een week later, opnieuw een maand later, …

Opgelet: toom uw bowlhonger in op Facebook en LinkedIn. Updates blijven daar langer hangen. En nu: rrrollen maar!

 

Fabian Desmicht 

Nieuwe content delen? Beantwoord missers met strikes! #contentdelen #contentmarketing Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Deelt u waardevolle nieuwe content maar één keer? Dan zwoegde u voor niets. De oplossing? Volg een cursus bowlen. #contentsharing Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Een tweet leeft 18 minuten. Doe dus meerdere keren een gooi naar succes. #contentpromotion Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn