Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Social media tools

Social media tools controleren en bezorgen uw posts semi-automatisch. Maar welke past bij ú? Ontdek de voor- en nadelen van Hootsuite, Buffer en Tweetdeck.

Social media tools: welke horen in uw gereedschapskist?

Socialmediamarketing is vooruitdenken en plannen. Gelukkig bestaan er heel wat social media tools die u daarbij helpen. Ze:
 

  1. leveren uw inhoud af bij uw lezers
  2. controleren uw digitale succes
     

Je vindt social media tools in alle maten en gewichten. Tweetdeck, Hootsuite en Buffer zijn de populairste om berichten in te plannen. Maar welke van die drie is onmisbaar in úw gereedschapskist? We houden de gratis desktopversies tegen het licht.

Social media tools lanceren automatisch wat u inplant.

 

Hootsuite

Buffer

Tweetdeck

Afleveren

     
1. welke kanalen?  Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn en Wordpress. Opgelet: maximaal drie profielen. Twitter-, Facebook-, LinkedIn-profielen en Google+-pagina. Opgelet: ondersteunt geen gewone Google+-profielen.

 
alleen Twitter
2. posts inplannen en laten lanceren
 
ja ja ja
3. de tool zelf een tijdstip laten kiezen om uw post te delen
 
ja ja neen
4. oude updates vlot opnieuw delen
 
neen

ja, via de Rebuffer-knop

neen
5. afbeelding toevoegen
aan post

 
ja ja ja
6. automatisch links inkorten
 
ja ja ja

Controleren

     
1. weergave dynamisch dashboard met kolommen (om te personaliseren)
 
statische, heldere interface, zonder risico op afleiding dynamisch dashboard met kolommen (om te personaliseren)
 
2. cijferanalyse

Ja. Basisrapporten voor uw Twitter- en Facebook-profiel. De écht interessante cijfers en inzichten vereisen een betalende account.

Ja. Buffer vermeldt al uw updates in een lijst, mét uw aantal kliks, likes en retweets. Diepgravender analyses zijn afgeschermd in de gratis versie.

Neen. Gebruik hiervoor Twitter Analytics.

3. kanaal- en netwerk-activiteit volgen

Ja. Voeg zoveel kolommen (lijsten, vermeldingen, direct messages, …) toe als u wilt.

neen

Ja. Voeg zoveel kolommen (lijsten, vermeldingen, direct messages, …) toe als u wilt.

4. profielen uit uw netwerk volgen

Neen. Wel mogelijk voor Twitter: een kolom aanmaken met tweets die een zoekwoord bevatten, zoals ‘social media tools’.

neen

Ja. Ook mogelijk: een kolom aanmaken met tweets die een zoekwoord bevatten, zoals ‘social media tools’.

Welke van deze social media tools past bij u?

Wilt u weten welk platform bij uw contentstrategie past? Bepaal dan eerst wat u wilt bereiken met uw social media tool(s):
 

  • Wilt u diverse kanalen beheren, en inspiratie putten uit uw netwerk? Ga voor Hootsuite.
  • Houdt u het liefst zo eenvoudig mogelijk? Of maakt u van oude content delen een speerpunt? Dan moet u bij Buffer zijn.
  • Focust u zich alleen op Twitter? Of houdt u van uitgebreide weergave-opties? Dan is Tweetdeck uw vriend.
     

Uw posts de ether in sturen? Met uw nieuwe gereedschap is het kinderspel.

 

Fabian Desmicht

Tweetdeck, Buffer of Hootsuite? Hak de knoop door in een-twee-drie #socialmediatools Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Ontdek de voor- en nadelen van #Tweetdeck, #Buffer en #Hootsuite. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Er zijn tientallen #socialmediatools, maar welke passen in úw gereedschapskist? Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn