Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
sluimertwijfel

Elimineer elke twijfel en stuur uw lezer meteen in de goede richting. Zorg voor heldere informatie en verwijzingen. Zo belandt uw prospect waar u hem hebben wilt: bij uw product of dienst. 

sluimertwijfel

Last van sluimertwijfel?

Zo bepaalt ú wat uw lezer denkt

Verkopen is gidsen. U brengt uw lezer van punt A naar punt B. Port u hem te hard in de rug? Dan haakt hij af. Maar klinken uw instructies te vrijblijvend? Dan neemt hij de verkeerde afslag.

Maak dus wegwijzers van uw woorden.

Elimineer ontkrachters

Kan ik een offerte aanvragen? Dan kan ik dat ook … niet. 
En bent u waarschijnlijk de snelste leverancier? Dan bent u dat mogelijk ook ... niet.

Zo zijn er heel wat ontkrachters. Schrapt u die? Dan stuurt u uw lezer in de juiste richting. Toch dwaalt hij ook af waar u dat niét verwacht. Want zelfs in kordate zinsconstructies sluimert soms twijfel.

 

Drie voorbeelden, drie ingrepen:

1. Doel wordt resultaat

We ontwikkelden een robot om u meer vrije tijd te geven.

Goede bedoelingen? Fijn.
Maar hoe weet de lezer of u slaagde in uw opzet?
Verander doel in resultaat. Dan volgt uw prospect u blindelings:

We ontwikkelden een robot die u meer vrije tijd geeft.

2. Straks wordt nu

U zult genieten van de extra vrije tijd die deze robot u schenkt.

"U zult genieten." Best zelfverzekerd, niet? En toch kan het nog tastbaarder, en dus overtuigender. Haal uw scène naar de tegenwoordige tijd en uw toekomstschets ontpopt zich nú tot realiteit:

U geniet van de extra vrije tijd die deze robot u schenkt.

3. Open wordt afgebakend

Ontdek zelf of u tijdwinst boekt dankzij deze robot.

Gevaarlijk: een splitsing in de weg! Want ‘of’ geeft de lezer twee denksporen: ofwel win ik tijd, ofwel niet. Die laatste interpretatie sluit u alvast uit met:

Ontdek zelf welke tijdwinst u boekt dankzij deze robot.

Nu wint uw lezer al in elk geval tijd. Een beetje of veel.
Nog slimmer? Geef uw lezer dan alleen de keuze tussen veel … en héél veel:

Ontdek hoeveel tijdwinst u wel boekt dankzij deze robot.

Speel op zeker

Sluimertwijfel vreet aan uw overtuigingskracht, zonder dat u het beseft.

Gelukkig gidsen bij Schrijf.be twee dozijn copywriters uw lezer langs sluimertwijfel. Span hen voor uw kar.

Beeld van Stuart Miles op freedigitalphotos.net
Loods uw prospects in de goede richting: snij elke twijfel de pas af. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Zorg voor duidelijke wegwijzers in uw communicatie. Sluit twijfel uit. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Twijfelt uw klant? Dan bent u hem kwijt. Vermijd #twijfelwoorden. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn