Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
SEO siloing

Groepeer de info op uw site. Bepaal één hoofdthema en plaats er ondersteunende subthema’s onder: uw silo’s. Die creëert u zichtbaar, en/of virtueel (met links).

SEO siloing: claim thema’s in Google.

U optimaliseerde uw webpagina’s voor Google. Een aantal daarvan scoren hoog. Maar zodra een zoekopdracht afwijkt van uw trefwoorden(groep), gaan uw concurrenten met de mooie plekjes lopen. Hoe stoot u hen van de troon? Met SEO siloing. Want zo zet u in op volledige thema’s, niet alleen op trefwoorden.

SEO siloing: één hoofdthema, meerdere subthema’s

Siloing betekent dat u de content van uw website op een logische manier groepeert. Een beetje zoals M&M’s in de winkel: elke kleur zijn eigen ‘silo’. De silo’s op uw website zijn de subthema’s die uw hoofdthema ondersteunen. Zo vormen uw pagina’s een samenhangend geheel. En rangschikt Google uw onderwerpen hoger.
Een voorbeeld: 

SEO siloing

Subthema’s van subthema’s

Hoeveel niveaus u zo kunt zakken voor uw SEO siloing? Twee tot drie. Onder grondwerken plaatst u bijvoorbeeld nog ‘nivellering’ en daarna ‘nivellering tuin’. Méér dalen heeft weinig zin: ingewikkeld, en niet meer relevant voor Google.

Met SEO siloing rankt Google uw onderwerpen hoger.

Zichtbare of virtuele silo’s

Verwerk de silostructuur liefst zichtbaar in uw sitemenu. Zo vindt iedere bezoeker meteen zijn weg. Ligt de structuur van uw website al vast en gooit u die liever niet overhoop? Creëer uw silo’s dan virtueel: met links. Bijvoorbeeld van alle pagina’s onder het subthema ‘grondwerken’ naar de landingspagina van ‘grondwerken’. En verwijs vanuit elk subthema naar het hoofdthema ‘aannemer’. De lijnen op dit diagram stellen dan links voor:

SEO siloingDat zorgt voor een stevig web van interne links, nog iets waar Google verlekkerd op is. Tip: maak het Google nog gemakkelijker door de links onder relevante trefwoorden te plaatsen.
Maakte u al een ruwe SEO siloing-schets? Wijd u dan nu aan de inhoud en het onderhoud ervan.

#SEO #siloing: groepeer uw webpagina’s zoals M&M’s in de winkel. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Met #SEO #siloing maakt u uw thema’s relevant voor Google. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Verwerk een virtuele of zichtbare silo-structuur in uw site: zo scoort u in Google voor volledige thema’s. #SEO #siloing Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn