Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
SEO siloing

Groepeer de info op uw site. Bepaal één hoofdthema en plaats er ondersteunende subthema’s onder: uw silo’s. Die creëert u zichtbaar, en/of virtueel (met links).

SEO siloing: claim thema’s in Google.

U optimaliseerde uw webpagina’s voor Google. Een aantal daarvan scoren hoog. Maar zodra een zoekopdracht ook maar een beetje afwijkt van uw trefwoorden(groep), gaan uw concurrenten met de mooie plekjes lopen. Hoe u hen van de troon stoot? Met SEO siloing. Want zo zet u in op volledige thema’s, niet alleen op trefwoorden.

SEO siloing: één hoofdthema, meerdere subthema’s

Siloing betekent dat u de content van uw website op een logische manier groepeert. Een beetje zoals M&M’s in de winkel: elke kleur zijn eigen ‘silo’. De silo’s op uw website? Dat zijn de subthema’s die uw hoofdthema ondersteunen. Zo vormen uw pagina’s een samenhangend geheel. En rankt Google uw onderwerpen hoger.
Een voorbeeld: 

SEO siloing

Subthema’s van subthema’s

Hoeveel niveaus u zo kunt zakken voor uw SEO siloing? Twee tot drie. Onder grondwerken plaatst u bijvoorbeeld nog ‘nivellering’ en vervolgens ‘nivellering tuin’. Méér dalen heeft weinig zin: ingewikkeld, en niet meer relevant voor Google.

Met SEO siloing rankt Google uw onderwerpen hoger.

Zichtbare of virtuele silo’s

Verwerk de silostructuur letterlijk in uw sitemenu: zichtbaar. Zodat iedere bezoeker meteen zijn weg vindt. Gooit u uw opbouw liever niet overhoop, of wilt u uw zichtbare structuur versterken? Creëer uw silo’s dan met links: virtueel. Link bijvoorbeeld alle pagina’s onder het subthema ‘grondwerken’ naar de landingspagina van ‘grondwerken’. En verwijs vanuit elk subthema naar het hoofdthema ‘aannemer’. De lijnen op dit diagram stellen dan links voor:

SEO siloingTip: plaats de link onder relevante trefwoorden. Want daarop is Google verlekkerd.
Maakte u al een ruwe SEO siloing-schets? Wijd u dan nu aan de inhoud en het onderhoud ervan.

 

Judith Anaf

#SEO #siloing: groepeer uw webpagina’s zoals M&M’s in de winkel. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Met #SEO #siloing maakt u uw thema’s relevant voor Google. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Verwerk een virtuele of zichtbare silo-structuur in uw site: zo scoort u in Google voor volledige thema’s. #SEO #siloing Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn