Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Wenskaartjes kerst en Cupido ineen: tips voor ansichtkaartmarketing.

Succesvolle postkaartmarketing? Dat is net zoals daten: verras de ontvanger, doe hem een onweerstaanbaar aanbod en vraag naar het vervolg.

Verleid uw klanten met een wenskaart

Wenskaart

Binnenkort huppelen ze weer vrolijk uw brievenbus in: dartele elanden, schuddebuikende baarden, roodgemutste kleuters, ...

Kortom: kerstwensen.
Iemand dacht aan u én deed de moeite om dat op papier te zetten? Hartverwarmend. Geen wonder dat uw kerstkaartje ook de harten van uw klanten verovert.

Kerstman op de versiertoer

Stuurt u uw kerstwens op een wenskaart? Slim! Want dan doet u aan directe, eenvoudige en goedkope marketing. Met 94% leesrespons! Hoe charmeert u uw klanten per post?

  • Verras: strooit u op café met cliché-openingszinnen? Dan vangt u bot. Dat geldt ook voor uw wenskaart: cliché op de voorkant? Geen mens die omkijkt naar de achterkant. Kies dus voor een origineel beeld en een prikkelende vraag.
     
  • Wees onweerstaanbaar: schotel uw klanten een ultiem voordeel voor dat ze niet kunnen afslaan. Beperk het aanbod in de tijd: reageer voor [datum] en krijg uw extra korting. Of limiteer de beschikbaarheid: alleen de eerste honderd aanmelders krijgen een kerstpakje bij hun bestelling.
     
  • Vraag naar het vervolg: een geslaagde eerste date sluit u af met de vraag: “Wanneer zien we elkaar terug?” Een geslaagd wenskaartje eindigt ook met een sterke call to action die uw klant doet doorklikken naar uw landingspagina.

Een date sluit u af met: 'Wanneer zien we elkaar terug?' Op een wenskaartje is dat uw call to action.

Laat Plato het ijs breken

Inspiratieloos voor uw ijsbreker? Gebruik dan een wingman met een briljante quote. Let op: vermijd platgetreden paden. En kies voor een citaat waarmee uw organisatie zich vereenzelvigt.

Verspreid uw hartstocht

Staak uw verleidingspogingen niet bij uw kaartje. Stuur uw boodschap via al uw bestaande communicatiekanalen uit:

  • Plak ze in uw e-mailhandtekening.
  • Voeg ze als extra regel toe aan uw factuur.
  • Licht ze toe in een blogpost.
  • Schreeuw ze van de daken op sociale media.

Want … de aanhouder wint.

Ware liefde wacht niet

Smeed het liefdesijzer wanneer het heet is. Pak uw klanten in met kerst. En start 2018 met een rist bestellingen!