Hebt u een zolder vol oude content? Ga dan op schattenjacht. Graai naar uw blogs en filmpjes die nog relevant zijn. En inventariseer de parels die u opduikt.
Zijn bepaalde passages passé? Boen ze dan op. Te magere, of achterhaalde oude content? Die laat u links liggen.
Ziezo, u bent nu klaar om uw oude content opnieuw te laten schitteren met deze drie tips:
1. Link oude content aan vandaag
De actualiteit raast voorbij. Aan u er met de juiste oude content op te springen:
- Zorg dat u uw oude content ként, en dat hij binnen handbereik ligt.
- Wees alert voor nieuwsfeiten, feestdagen, seizoenswissels, ...
- Speel in op wat uw lezers daarbij voelen en nodig hebben.
Strenge winter op komst, bijvoorbeeld? Uw energieadvies wordt vast weer een hot topic. Opgelet, misbruik geen nieuws: over lijken gaan voor oude content is not done.
2. Onthul uw oude content voor een nieuw publiek
Uw oude content-schat voor uzelf houden? Absurd! Want heel wat volgers misten uw originele tip of video. Of stootten nog maar pas op uw account.
Onthoud dus: relevante oude content delen, is altijd sympathiek. Zelfs zónder knipoog naar het nieuws.
Uw oude content is nieuw voor nieuwe volgers.
3. Zet oude content klaar voor herlancering
Toegegeven, oude content delen vereist denkwerk, snelle reacties én planning. Pak het dus slim aan, en programmeer zoveel mogelijk op voorhand.
- Beheer uw socialmediakanalen met een account op een onlineplanningstool als Hootsuite of Buffer.
- Loop vooruit op Pasen of de eerste schooldag: plan tweets of statusupdates rond oude content in. En gun uw nieuwe content dezelfde behandeling.
- Kijk hoe de planningstool uw nieuwe of oude content herlanceert. En check uw interactie!
Of kies voor volautomatisch delen. Met een WordPress-plugin die uw oude content oppikt, zoals Revive Old Post of Evergreen Post Tweeter.
Zo ziet u maar: uw oude content straalt nog altijd!