Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Online-conversie

Online-conversie? Durf uw lezer iets in ruil te vragen voor uw gratis content. Maar niet te veel, niet te snel en … niet te weinig.

Drie vuistregels voor online-conversie.

U hoeft uw pdf-content niet losweg over straat te strooien. U mag er gerust iets voor vragen. Geen geld, want dan is het geen contentmarketing. Maar hóé zorgt u voor online-conversie? Met andere woorden: hoe vraagt u uw lezer om iets – zonder dat hij zich bekocht voelt? Antwoord: vraag niet te veel, niet te snel en niet te weinig.

1. Online-conversie: vraag niet te veel

Uw lezer is lui. Dus maakt u het hem moeilijk? Dan bent u hem kwijt. Online-conversie gebeurt alleen als u het pad effent voor uw prospect:

  • Beperk het doorklikken – het liefst tot maar één keer.
  • Vraag niet te veel info. Hebt u zijn functietitel, thuisadres en lievelingskleur écht nodig?
  • Wees vriendelijk. Uw gratis content moet nog altijd voelen als een cadeau. Een eenvoudige pagina met 'Bedankt!' doet wonderen.

Moet u zijn lievelingskleur écht kennen?

2. Online-conversie: vraag niet te snel

Vraag uw lezer niet meteen iets in ruil. Verhoog de kans op online-conversie met een sneakpreview van uw white paper, of licht al een tipje van de sluier op in een blog. Vertel wat u nog in petto hebt. En duw hem zo zachtjes naar de downloadknop.

3. Online-conversie: vraag niet te weinig

Wees niet té vriendelijk: geef niet gewoon gratis content weg. U wilt dat er (online) conversie uit voortkomt. Stuur de pdf-downloadlink dus naar het e-mailadres dat uw lezer ingaf. Zo weet u zeker dat dat klopt en dat dus ook uw nieuwsbrief daar zal aankomen.

En nu u deze drie tips voor online-conversie las: voelt u ook de drang om ze te delen? Ga uw gang!

Hoe vraagt u een prospect om zijn e-mailadres? Volg de 3 vuistregels. #contentmarketing Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Iets in ruil vragen voor #gratiscontent, is een evenwichtsoefening. Vraag niet te veel, niet te snel en niet te weinig. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Trek uw stoute schoenen aan en vraag iets in ruil voor uw gratis tips en advies. Maar doe het slim. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn