Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
contentmarketing michelin

De Michelin-gids was de huidige contentmarketing-trend vér voor. Het bandenbedrijf Michelin deelde gratis advies over eethuizen onderweg. Ook úw bedrijf heeft het potentieel om zo’n kwaliteitslabel te ontwerpen.

Drie sterren voor contentmarketing!

Bij Michelin denkt u aan twee dingen. Een gezellig rond mannetje én fabuleuze restaurants. Twee bekende concepten dus. Maar weet u hoe ze gelinkt zijn? En wat u van de Michelin-gids kunt leren?

De Michelin-gids: bakermat van contentmarketing

Eind de jaren 1800 hadden de Franse broers Édouard en André Michelin een bloeiend bandenbedrijf. Maar de broers wilden méér bieden. Dus deelden ze aan hun klanten – mensen die dagelijks en route waren – gratis een restaurant- en hotelgids uit. Deze ‘Rode Gids’ bundelde de lekkerste bistro’s, brasserieën en chique etablissementen in het hele land. Ah ja, want met uw Michelin-banden kon u tot het einde van de wereld rijden. De Michelin-missie slaagde: de gids sloeg aan.

Ontwikkel uw eigen kwaliteitslabel zoals Michelin.

Michelin-gids: gratis advies in de vorm van sterren

Wat de Michelins deden, was contentmarketing avant la lettre. Zij gingen verder dan wat men van een bandenfabrikant mag verwachten. En daarmee zetten zij hun naam op de kaart. Hun kwaliteitslabel in de vorm van één, twee of drie sterren groeide uit tot het bekendste keurmerk voor restaurants in Europa – en later ook Amerika.

Creëer uw eigen keurmerk, net zoals de Michelin-gids

Wat u van de Michelin-gids leren kunt? Dat ook úw bedrijf waardevolle informatie in de schuif liggen heeft. Bent u tevreden over de samenwerking met een partner? Of gebruikt u sinds kort een nieuw hulpmiddel dat wonderen verricht? ’s Avonds vertelt u er thuis lyrisch over. Maar waarom deelt u die kennis niet eens met uw klant? Meer nog: kleef er uw eigen kwaliteitslabel op en breng content aan het rollen. Uw klanten – en zeker ook uw partners – zijn in de wolken met uw gratis tips. En kennen úw bedrijf spontaan drie sterren toe!

Marlies D'Haene 

Volg het voorbeeld van @MichelinTyres voor #contentmarketing met drie sterren. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Creëer uw eigen @MichelinTyres-kwaliteitslabel en krijg in ruil drie sterren van uw klanten. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Wil de nieuwe @MichelinTyres opstaan? Ontwerp uw eigen #keurmerk. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn