Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
fanbase

Colruyt, Côte d’Or en Coca-Cola: coole merken. Zij maken van hun klanten fans. Hoe? Door hen ook ná aankoop op hun wenken te bedienen: met content. Resultaat: een fanbase!

Fanbase

Google, Ikea, Coca-Cola, ... Klinkende namen, die jaar na jaar hoge toppen scheren in de Brand Asset Valuator top 100. De missverkiezing van de merken, zeg maar. Maar hoe krijgt úw merk een fanbase? 

Klantenbestand wordt fanbase

In de top 100 staan merken met een smoel. Diensten en producten waarvan klanten niet alleen het nut, maar ook het imago omarmen. Hoe die honderd hun positie als hottie verwierven? Ze maken van hun klanten fans door hen kwaliteitsvolle ‘content’ te bieden.
Zij:

• selecteren voor hen de lekkerste recepten op hun website
• organiseren originele foto-acties op Facebook
vertellen over hun manier van werken op Youtube.

Laat uw klant schitteren met uw onmisbare tips

Toon uw trots

Een fanbase is niets voor uw branche, zegt u? Toch wel. Want u bent trots op uw product of dienst. En hebt dus het potentieel om ook uw klanten trots te maken.
• Eigenaar van een fietsenzaak? Maak een video die toont hoe u een band snel plakt.
• Slager? Geef eens uw meesterrecepten prijs.

Content schuilt in kleine, maar waardevolle dingen: in wat u elke dag doet.

Fanbase? Laat uw klant schitteren!

Slaagt uw klant erin zelf zijn band te plakken? Of looft iedereen zijn eiersalade? Dan blinkt hij van trots, en deelt hij dat met vrienden en familie. En vooral: hij vergeet niet wie hem deed schitteren. Nieuwe fiets nodig, of een kalkoen voor kerst? Uw fanbase weet ú, zijn vaste waarde, te vinden.

Binnenkort is uw product voor hem de iPhone van de industriële reinigingsmachines, de Coca-Cola van de consultancybedrijven of de Lego van de leasingmaatschappijen.

 

Van uw klanten fáns maken? Dat doe je zo: Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
De coolste merken van België gebruiken allemaal dezelfde methode: Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Laat uw klant schitteren. Zo kweekt u een #fanbase: Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn