Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
content inpakken

Content is gratis. Maar heeft uw prospect wel door hoe vrijgevig u bent?
Pak uw gratis content daarom eens in als écht geschenk. Als een boek, presentatie of video. Het kost u weinig, en brengt u veel op: klanten!

Gratis content is ideaal lokaas voor klanten. Pak het in als cadeau, en u hebt beet!

Gratis. Een woord dat we allemaal graag horen. Ook uw (potentiële) klant. Geeft u hem al gratis content, bijvoorbeeld sterke blogs en tips? Prima! Alleen … uw prospect is verwend. Misschien beseft hij niet wat hij allemaal krijgt.

Steek het in een pakje

Maak het eens duidelijk. Maar niet met nieuwe gratis content. Pak wat u al hebt in als cadeautje … en strik uw klant. Wat u dat opbrengt? Veel. Wat u dat kost? Wat papier en lintjes.

Nieuw pakje? Nieuwe content!

Geef uw prospect dat kerstochtendgevoel met het juiste pakje:

1. Publiceer een (e-)boek.

Laat u regelmatig blogs op de wereld los? Of lokken uw tweets, Facebook-statussen of LinkedIn-posts vaak reactie uit? Bundel de populairste in een verzamelboek – op papier of digitaal. Zelfs een pdf wordt een cadeau, als u er een strikje rond doet.

2. Geef een presentatie.

U barst van de knowhow. Deel die tijdens een gratis presentatie, eventueel als webinar. Zo lokt u in een mum van tijd tientallen prospects. 

3. Zeg het met een podcast.

Krijgt u vaak dezelfde vragen? Beantwoord ze in een podcast: een ‘radio-uitzending’ die u online zet. Duidelijkheid voor uw (potentiële) klant, tijdsbesparing voor u. Win-win!

4. Maak een handig document.

U hebt vast heel wat achtergrondkennis en tips. Som ze op in een checklist. En giet belangrijke cijfers en gegevens in een infographic. Zo’n handig document heeft uw prospect altijd bij zich – en uw merk reist mee.

5. Toon het in een filmpje.

U weet hoe u te werk gaat, uw prospect niet. Toon het hem dus. Bijvoorbeeld in een video waarin u met een klant werkt. Geruststellend en dus … overtuigend!

Iedereen krijgt graag pakjes. Geef uw prospect dat kerstochtendgevoel, en hij spurt terug ... om te kopen!

 

Stefanie Vanstaen

Stop uw gratis #content eens in een ander pakje, zoals een boek of presentatie. Weinig investment en veel return. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Zo pakt u content in als cadeautje: Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Hoe u succesvol gratis cadeaus geeft? Pak uw bestaande #content in, en tegelijk ook uw klanten. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn