Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Gratis content

Gratis bestaat niet. Of toch niet in úw contentmarketingstrategie. Vraag de juiste return voor uw gratis content: contactgegevens, reclame of feedback.

Gratis content? Dat bestaat niet - toch niet in uw contentstrategie.

U deelt uw expertise met prospects en klanten in white papers, blogs of interessante tips. En doet dat helemaal gratis. Maar niet voor niets. Want u wilt met uw gratis content prospects aantrekken, en er klanten van maken. En u haalt er zelfs meer uit, als u het slim aanpakt. Drie dingen die u zonder problemen aan uw (potentiële) lezers vraagt:

1. contactgegevens in ruil voor gratis content

Is iemand fan van uw white paper? Dan wil hij vast meer van u lezen. Eis dus gerust contactgegevens vóór hij uw gratis content downloadt. En voeg zijn naam en e-mailadres toe aan uw lijst voor uw nieuwsbrief of e-mails.

Voor niets gaat de zon op.

2. reclame in ruil voor gratis content

Terwijl mensen elkaar vroeger op het dorpsplein iets aanraadden, gebeurt dat nu via social media. En mond-tot-mondreclame is de beste promotie die er bestaat. Vraag uw lezer in ruil voor de download om een tweet, Facebook-post of LinkedIn-update over uw gratis content. Hem kost het niets, en uw reikwijdte groeit.

3. feedback in ruil voor gratis content

Vraag om een (héél) korte enquête in te vullen. Een beoordeling voor de content die ze gratis kregen, bijvoorbeeld. Of link er een klein marktonderzoek aan. Zo hebt u snel weer originele input voor nieuwe content!

Opgelet: vraag niet álles tegelijk. Want dan lijkt uw gratis content niet meer … gratis. En ook de manier waarop u het vraagt, is belangrijk.

 

Deel uw #content gratis, maar niet voor niets. Vraag contactgegevens, reclame of input in ruil. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Dus #contentmarketing is gratis tips delen, en wachten. Of … u geeft uw lezers een duwtje in de rug. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
U deelt uw expertise gratis, maar niet voor niets. Er zijn minstens 3 dingen die u in ruil mag vragen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn