Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Facebook Live

Live uitzenden op Facebook? Dat opent deuren. Maar u bereidt zich beter goed voor. Ga aan de slag met deze tips.

Waar is mijn doelgroep? Hier is uw doelgroep! Op Facebook duh, waar iedereen is. Maar wat vertelt u hen?  Een plat verkooppraatje in snoeiharde marketingtaal? Nee, u kiest vast voor contentmarketing. En met Facebook Live brengt u uw verhaal wel héél dicht bij uw doelgroep.

Facebook wat? Facebook Live!

Facebook Live: daarmee maakt u filmpjes die rechtstreeks op uw bedrijfspagina verschijnen. Brr – een beetje eng, dat is waar, maar ideaal voor celebrity branding, evenementenmarketing, … en ú. Want u hebt expertise om te delen. Of misschien laat u met Facebook Live gewoon graag zien wat voor een fantastisch bedrijf u hebt!

Beetje eng, dat wel maar Facebook Live is een uitmuntende tool voor contentmarketing

(A)live and kicking! Tips voor Facebook Live in b2b

Onvoorbereid in uw selfiecam staren tijdens een livestream? Aargh. Wapen uzelf met deze tips.

Facebook Live-tip 1: kies voor inhoud

Facebook Live is geen verkoopmiddel. Wel een kanaal voor contentmarketing waarmee u uw publiek boeit en blijft boeien. Hoe? Laat hen rondneuzen achter de schermen, geef tips – bijvoorbeeld via een tutorial – of richt uw camera op een gloednieuw product. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ga voor een unieke, herkenbare aanpak en spring uit de band.

Facebook Live-tip 2: ga in dialoog

Om content te delen, maak ik wel een gewone video, denkt u. Ehm, Facebook Live is meer dan content delen. Want u staat er rechtstreeks in contact met uw doelgroep. Grijp die buitenkans. Begroet mensen, neem afscheid, laat namen vallen van wie u volgt. En beantwoord vragen die binnenlopen via de chat. Zo voelen uw kijkers zich betrokken en leert u wat hen bezighoudt. Win-winsituatie!

Facebook Live-tip 3: maak uw publiek warm

Laat mensen op voorhand weten wanneer u live gaat. Geef een hint over wat ze mogen verwachten. Doop uw uitzending met een swingende titel om meer nieuwsgierigen te lokken.

Facebook Live-tip 4: controleer uw netwerkverbinding

Now you see me, now you don’t. Niets zo vervelend als een beeld dat hapert of wegvalt. Uw ongeduldige kijker haakt af. Controleer dus uw netwerkverbinding voor u begint te filmen.

Facebook Live-tip 5: brei een vervolg

Voor u afsluit, werpt u de kijkers een duidelijke call to action toe. Vraag hen om zich te abonneren op uw livestreams, zodat ze een melding krijgen wanneer u live gaat. Livevideo’s blijven overigens bewaard en verschijnen later als gewone video op uw pagina. En wie weet pikt iemand – of zelfs de massa – hem dan wel op.

Onvoorbereid in uw selfiecam staren tijdens een livestream? Aargh.

En … wat levert het u op?

Facebook Live-video’s bereiken een groot publiek. Hebt u een unieke insteek die waarde levert aan uw kijkers? Dan nestelt u zich in hun hoofden én harten. Resultaat? Een grotere onlinefanbase en een betrokken doelgroep. Probeer het uit!