Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Employer branding

Om de beste medewerkers te lokken, hebt u méér nodig dan een puike jobinhoud en verloning. Doe aan employer branding: maak van uw mensen merkambassadeurs. Laat ze de naakte waarheid vertellen op uw blog. En vang toptalent met goudeerlijke content.

Employer branding

Kruip eens in de huid van uw toekomstige werknemer. Stel: u hebt twee supervacatures op het oog. Zelfde functies, zelfde beloftes. Wáár solliciteert u?

Niet bij de kille, onpersoonlijke multinational. Wel bij het bedrijf van vlees en bloed, dat zich helemaal blootgeeft. En zijn mensen in de kijker zet via employer branding

Employer branding geeft uw bedrijf een gezicht

Op de homepage van het ‘menselijke’ bedrijf springt een medewerkerscitaat in het oog: "Stilstaan is achteruitgaan. Daarom mag ik opleidingen volgen. En ik beslis zelf welke." Eén klik en een blog onthult alle details – het bedrijf gooit zijn handdoekje af.

Sterk staaltje employer branding:

  • Als toekomstige medewerker spitst u uw oren: u beslist om te solliciteren.
  • Als huidige werknemer vangt u een aanmoediging: ga ervoor!
  • Als klant krijgt u vertrouwen: uw leverancier investeert in een optimale dienstverlening.

Eerlijke content, recht uit het hart: zo lokt u toptalent.

Employer branding: scoren als Adam en Eva

Met drie simpele stappen laat u employer branding renderen:

  1. Vraag uw mensen hoe zij u als werkgever zien: waarom blijven ze? Waaraan ergeren ze zich blauw? Schets zo een consistent bedrijfsprofiel. Uw basis voor employer branding is klaar!
  2. Kweek een oog voor sterke verhalen en scherpe pennen. En vaardig een bonte groep medewerkers af als merkambassadeurs. People buy people!
  3. Laat uw mensen bloggen over uitdagingen en hindernissen, feestjes en anekdotes, … Check of de posts uw employer brand uitstralen. En wek uw bedrijfsmerk tot leven.

Employer branding … zonder Photoshop

Zeker niet doen in employer branding: een beeld ophangen dat niet strookt met de werkelijkheid. Een gephotoshopt (naakt)model is toch ook niet geloofwaardig?

Eerlijke content, recht uit het hart: dáármee lokt u toptalent.
Bloggen is maar één manier van employer branding.

Hoe toont u zich het liefst naakt? Deel uw reactie!

 

Fabian Desmicht

Eerlijke content, recht uit het hart: dáármee lokt u toptalent. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Zet uw bedrijf in zijn nakie. Het wérkt! #employerbranding Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Geen Photoshop, maar eerlijk naakt. Met authentieke #employerbranding vangt u talent. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn