Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
witruimte

Kies voor witruimte in uw teksten. Ze zijn duidelijk. En doenbaar. Dat werkt voor uw lezer. 

Ga voor wit

witruimte of niet?

Minder is meer

Zorg ervoor dat uw woorden worden gelezen. Gebruik er weinig, of laat ze baden in witruimte. Waarom? Omdat tekstblokken uw lezer afschrikken. Ononderbroken tekst leest hij niet.

Dat is een feit.

Schreef u een tekst? Tel de lijntjes van de alinea's. Zijn het er vijf of meer? Knip dan de alinea in twee. En plak er een subtiteltje boven dat er 'reclame' voor maakt.

Werkt altijd.

Soms hebt u zelfs geen alinea nodig. En volstaat één zinnetje of één woord. Zonder werkwoord. Denk maar aan de headline van een mailing.

Een maker van inbraakwerende en warmte-isolerende ramen legde ons een mailing als test voor. De headline: "Ontdek nu hoe u kunt besparen op uw energiefactuur en op welke manier u het ongewenste bezoekers zo moeilijk mogelijk maakt!" De Schrijf.be-versie werd: "Warmte binnen, inbrekers buiten".

Eenvoud siert.

Doe het in een rapport, een webtekst of een mailing. Kristalliseer een alinea in twee woorden en plaats er een blanco lijn boven en onder. Maak die enkele woorden positief en krachtig, en uw lezer leest de alinea die erop volgt.
Vraag maar aan excellente sprekers die hun publiek gijzelen. Hoe? Door een messcherp geplaatst woord te laten volgen door … even niets.

Succes verzekerd.

Probeer het vandaag nog. Spring uit de band in uw eerstvolgende e-mail. Schrijf een alinea van twee woorden. Of oefen eerst met zinnetjes van één woord.

Moeilijk?

Nee, de vorige zin telde maar één woord.

Doen, dus!

Minder is meer. Kies voor witruimte. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Witruimte in uw teksten zorgt voor een ongezien #tekstritme. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Korte zinnen? Dat werkt! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn