Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
websiteteksten

Korte woorden, korte zinnen, korte alinea's. Spits u bij websiteteksten volledig toe op de kern. Want info vinden via het scherm? Dan moet vooral snel gaan.

websiteteksten: val met de deur in huis

Val met de deur in huis

To the point websiteteksten

Schrijft u een e-mail of webtekst?
Val dan met de deur in huis. Hou vaart. En scoor.

Of doe dat niet en verlies uw lezer.

Aan u de keuze.

 

Websiteteksten – Rotverwend

Een weblezer is rotverwend.
Heeft te weinig tijd voor te veel informatie.
En rekent erop dat ú hem op zijn wenken bedient.
Vermijd dus 'small talk' en schrap uw inleiding.

Websiteteksten – Kaarten op tafel

Hebt u een geweldig aanbod? Doe het dan meteen: in de titel.

Koppel er in de eerste alinea een hypertastbaar voordeel aan.
En sluit af met een call to action: "Vraag info, reserveer nu, steun ons, vraag meteen uw exemplaar, ..."

Is uw lezer nog niet overtuigd?
Geef dan een tweede argument in de tweede alinea.
En sluit weer af met een call to action.

Enzovoort.

Doe uw aanbod meteen: in de titel.

Websiteteksten – Omgekeerde piramide

Deze aanpak heet de 'omgekeerde piramide':
eerst de 'need to know', dan de 'nice to know'.

Zo blijft uw lezer niet op zijn honger zitten. En verlaat hij uw webrestaurant niet vóór u de spijskaart kon tevoorschijn halen.

Websiteteksten – Niet onbeleefd maar attent

Wees gerust: uw lezer neemt u zo'n directe aanpak niet kwalijk. Hij apprecieert het net dat u zijn tijd naar waarde schat. En vindt u attent als u op het web formele plichtplegingen achterwege laat.

Websiteteksten – Tempo, tempo

Bij een directe aanpak hoort een directe stijl.
Korte woorden, korte zinnen, korte alinea's.
Zinnen zonder werkwoord of vermomd als vraag.

Zij zuigen uw lezer de tekst in.
Zodat u meer kansen krijgt om hem te overtuigen.

Websiteteksten – Kort en krachtig

Blaise Pascal wist in de zeventiende eeuw al hoe moeilijk het is om beknopt te zijn: "Ik had je een kortere brief geschreven, als ik meer tijd had gehad."

Herkent u zijn verzuchting? Leg dan uw werkteksten voor aan Schrijf.be. Dat maakt er webknallers van. Beloofd.

 

Val met de deur in huis. Digitale lezers vinden dat helemaal oké! #webteksten Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Begin uw #webteksten met de 'need to know'. Vul aan met de 'nice to know'. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Kort en krachtig: dat geldt voor uw #webteksten nóg meer dan voor gedrukte communicatie. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn