Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Visitekaartjes schrijven

Benut de buitenkans die uw visitekaartje is. Druk op enkele vierkante centimeters uw kernboodschap. Zo voert het kaartje uw verkoopsgesprek. En ligt ú in de bovenste schuif van uw prospect. 

Overtuig met uw visitekaartje.

Benut uw visitekaartje ten volle

De kleinste brochure ter wereld

Neem eens uw visitekaartje. En beantwoord twee vragen:

  1. Is de achterkant bedrukt?
  2. Vertelt uw kaartje wat u doet, hoe u dat doet,
    en hoe uw klant daarvan beter wordt?

Twee keer 'ja'? Geweldig! U gebruikt uw visitekaartje nu al als minibrochure. Een of twee keer 'neen'? Mooi: u ontdekte net een onbenut, gratis verkoopsinstrument.

Wie was dat nu weer? De rol van uw visitekaartje

Neem nu eens de stapel visitekaartjes die u verzamelde. Van wie weet u nog welke diensten of producten hij aanbood? En vooral: hoe ú daarvan beter werd? Als u het er niet zélf op noteerde, is het antwoord ontluisterend ...

Alsof al die mensen hun naam en contactgegevens afratelden, zonder u te vertellen waarvoor u die zou kunnen gebruiken. Hallucinant, toch?

Uw visitekaartje is méér dan lay-out

Waarom zijn de meeste visitekaartjes nietszeggend? Omdat ze alleen maar 'mooi' moesten zijn. Contactgegevens, logo, kleurtjes ... en klaar was Kees. Inclusief de maagdelijk blanco achterzijde.

Visitekaartjes: beknopte elevator pitch

Ons advies? Gebruik de achterzijde van uw visitekaartje: voor uw positionering, USP, ja zelfs call to action. De extra drukkosten van enkele eurocenten zijn te verwaarlozen voor al deze extra info:

  • Wat is uw product of dienst? Welk probleem lost u op?
  • Op welke unieke wijze doet u dat?
  • Hoe komt de prospect er meer over te weten?

 

Geef uw verkoopgesprek uit handen

De achterzijde van uw visitekaartje is dus de nóg beknoptere versie van uw elevatorpitch. De tijd die u in een lift krijgt – 30 seconden – om uzelf te verkopen aan een prospect.

Stel u nu eens voor dat net die boodschap nog jaren weerklinkt in de lade van uw prospect. Omdat u uw verkoopgesprek letterlijk 'uit handen gaf' ...

Uw visitekaartje is erop of eronder

U hebt dus veel te winnen ... of te verliezen. Want de ruimte is zo beknopt dat u zich geen misstap kunt veroorloven. De gekozen woorden moeten recht in de roos zijn.

Helaas: u weet te veel om hiervoor nog voldoende afstand te kunnen nemen. Schrijf.be niet. Onze copywriters graven tot ze op de goudader stoten: uw unieke positionering en het ultieme klantenvoordeel. Bel ons voor hulp.

De kleinste brochure ter wereld? Uw #visitekaartje. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Haal meer business uit je #businesscard. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Vraag uw klanten op bezoek: met uw #visitekaartje. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn