Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Company fact sheet schrijven

Uw troevenblad is het antwoord op dé vraag die uw prospect zich stelt: "Welke diensten of producten hebt u waarvan ik beter word?" U verdeelt de voordelen in porties, en geeft alleen de essentiële info.

Verkoop op één A4

Uw geschreven elevator speech

Kent u de elevator speech? U krijgt in een lift 30 seconden de tijd om uw bedrijf voor te stellen aan een prospect. Om zijn interesse te wekken en een afspraak te versieren. Om te verkopen.

Van de elevator speech bestaat nu een geschreven equivalent: het 'troevenblad' van Schrijf.be. Eén A4 waarmee u de diensten of producten van uw bedrijf, departement of vereniging verkoopt.

Een voorbeeld? Het Schrijf.be-troevenblad zelf!

Geschreven verkoper

Een troevenblad is géén traditionele company fact sheet. Die beperkt zich tot de ... facts (sector, diensten, omzet, directie, werknemers, enzovoort), en richt zich tot investeerders.

Uw troevenblad geeft antwoord op die ene vraag die uw prospect zich stelt: "Welke diensten of producten hebt u waarvan ik beter word?" Uw troevenblad is dan ook uw 'geschreven verkoper'.

Troevenblad = voordelen in porties

Hier vindt u enkele voorbeelden.< Merkt u de overeenkomsten als u ze opent?

  • Vormgeving: sluit nauw aan bij de bedrijfsidentiteit.
  • Indeling: serveert beknopte informatie in afgelijnde porties, gekruid met krachtige titeltjes.
  • Inhoud: focust op de voordelen voor de prospect.

Essentiële info

Uw troevenblad geeft het antwoord op de vragen van uw prospect:

  1. Is dit mijn aandacht waard? Richten de producten en diensten zich tot mij? B2b of b2c?
  2. Hoe word ik hier beter van? Waarom zou ik bij dit bedrijf kopen? Waarin verschilt het van alle andere (USP – unique selling proposition)? Zijn er nog meer voordelen? Garanties?
  3. Zijn zij mijn vertrouwen waard? Wie zijn zij? Hoe gaan zij te werk? Hoeveel kost het?
  4. Waar kan ik hen bereiken? Contact- en bedrijfsgegevens.

Krachtig communicatiemiddel? Troevenblad!

Gebruik uw pdf-troevenblad waar en wanneer u maar kunt:

  • als download op uw website met een link ernaartoe in alle e-mails en in uw e-zine
  • als bijlage bij al uw offertes
  • als bijlage bij uw mailings zodat u uw verkoopsbrief zelf beknopt kunt houden
  • als bijlage bij persdossiers
  • als 'nablijvertje' van presentaties en verkoopgesprekken

Op één lijn

Het opstellen van een troevenblad heeft prettige neveneffecten:

  • Het concretiseert vage positioneringen en onduidelijk afgelijnde voordelen. Door de beperkte ruimte verplicht het u nagels met koppen te slaan.
  • Het brengt de betrokken medewerkers (bijv. verkoopsteam en marketing) op één lijn.
  • Het biedt interne medewerkers (bijv. boekhouding) houvast over de koers van de onderneming.
  • Het zet de toon voor nieuwe collega's.
  • Een troevenblad voor elk departement afzonderlijk? Prima idee! Dan is het voor alle collega's duidelijk wat dat departement voor hemzelf of voor het bedrijf betekent.

Kunt u dit zelf?

Kunt u zelf uw troevenblad maken? Neen, omdat u uw bedrijf te goed kent. Zo goed dat u misschien over het hoofd van uw klant heen praat. Dat u in details verzandt. Of hamert op producteigenschappen en niet op klantvoordelen. Kortom: u weet gewoon te veel!

Een externe copywriter denkt niet zoals u ... wel zoals uw klant. Zo sluit uw boodschap perfect aan bij wat die verwacht: "Hoe word ik hier beter van?"

Schakel Schrijf.be in voor uw eigen troevenblad!

 

Uw prospects overtuigen in 30 seconden? Met een troevenblad! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Bal al uw voordelen samen in een #factsheet. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Beantwoord dé vraag die uw prospect zich stelt: "Wat biedt u me waarvan ik beter word?" Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn