Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
schrijven voor social media

Netwerksites vragen om een bondige aanpak. Prikkel uw lezer en lok reactie uit. Recycleer uw bestaande teksten, en laat ze naar elkaar verwijzen.

Prikkel om te klikken

Schrijven voor social media

Social media als draaisch(r)ijf

Schreef Schrijf.be uw bedrijfstekst?
Dan rust er géén copyright (©) op: ze zijn uw eigendom.
Gebruik ze dus maximaal.

Zo 'recycleert' u de inhoud van (e-)nieuwsbrieven voor de social media:

Schrijven voor social media: van bedrijfsnieuwtjes naar blog

Mijn belangrijkste raad voor een bedrijfsblog die gelezen wordt?

  • Schrijf persoonlijk. Ruil uw 'bedrijfshoedje' voor een 'bedrijfspet'.
  • Vertel wat u drijft. Zet de deur naar uw interne keuken op een kier. Deel uw visie en lok een gezonde discussie uit.
  • Laat uw medewerkers aan het woord.

Schrijven voor social media: prikkel om te klikken

Netwerksites vragen om een bondige aanpak. Prikkel en lok reactie uit:

Van Facebook of LinkedIn naar blog

Schrijft u een blog? Trek dan extra lezers aan vanuit bijvoorbeeld Facebook:

Van Facebook of LinkedIn naar e-nieuwsbrief

Verstuurt u een nieuwsbrief? Link er dan naar in de social media:

 

 

Schrijven voor social media: van Facebook naar bedrijfsnieuws

Post u iets op uw Facebook-bedrijfspagina? Laat het dan automatisch verschijnen op de 'Nieuws'-sectie van uw website. Enkele lijntjes HTML-code volstaan. Dit is trouwens onze 'Nieuws'-pagina.

Social media halen méér uit uw teksten

Haal méér uit uw teksten: door ze te recycleren en naar elkaar te laten verwijzen. Hou hierbij rekening met de eisen van elk medium. Schrijf.be kent de kneepjes van dit vak.

 

#Socialmedia? De draaisch(r)ijf van uw bedrijfsteksten! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Netwerksites? Wees bondig. Prikkel en ... laat doorklikken! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Succes op #socialmedia? Schrijf persoonlijk, vertel wat u drijft, en laat uw medewerkers aan het woord. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn