Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
People buy people

Toon wie er achter uw bedrijf zit. En zet uw klanten in als ambassadeurs. Niet voor niets orakelen topmarketeers: "Mensen kopen mensen." 

Verkoop éérst vertrouwen

People buy people

Mensen kopen van mensen

Stel: u staat op het punt om iets te kopen. Maar moet kiezen. Uit twee precies dezelfde offertes van verschillende leveranciers. Met dezelfde kwaliteit, dezelfde prijs, dezelfde voorwaarden.
En toch moet u kiezen. Bij wie koopt u dan?

Antwoord: bij de leverancier die u het meeste vertrouwt.

'People buy people' orakelen topverkopers. Mensen kopen mensen. Eerst 'koopt' een prospect uw vertrouwen, dan pas uw product of dienst.

Maar wat als die prospect u alleen kent van een 'anonieme' mailing of website? Dan geeft u uw bedrijf een vertrouwd en betrouwbaar gezicht met deze tips:

 

1. Uw medewerkers zijn uw bedrijf

Hebt u al ooit met een bedrijf gepraat? Ik niet. Wel met mensen die er werken. Van hen 'leent' het bedrijf zijn persoonlijkheid.

Geef uw medewerkers dus een gezicht, een profiel: wat doen ze, waarvoor staan ze? Zo wekt u een koele 'vision and mission statement' tot leven.

Een voorbeeld? Dit is Schrijf.be >

2. Uw klanten zijn uw ambassadeurs

Mensen kopen mensen, omdat ze op hen vertrouwen. Geef daarom ook uw 'ambassadeurs' het woord. Klanten die zo tevreden zijn dat ze erover getuigen.

Dat is ook leuk voor henzelf: door de extra naambekendheid en door de doorverwijzingen van uw naar hun website.

Een voorbeeld? Klanten getuigen >

3. Citaten overtuigen

Doorbreek de zakelijke sleur van uw webtekst, mailing en persbericht. Door tekstritme en emotie. Of nog beter: door een combinatie van beide in een treffend citaat.

Een voorbeeld? Kijk onderaan op deze pagina onder het kopje 'Wat klanten zeggen'. Telkens u uw browservenster ververst, verschijnt daar een nieuw citaat.

Geef uw brochure of jaarverslag een stem: laat in een tekstkadertje een medewerker aan het woord. Hij hertaalt uw boodschap in een verhaal van mens tot mens.

Mensen kopen mensen, omdat ze op hen vertrouwen.

4. Afzender van vlees en bloed

'De' klantendienst of 'de' boekhouding heeft geen armen of benen. En kan dus ook geen e-mail of verkoopbrief sturen – laat staan op de bus doen. Daarom:

  • Onder elke brief of mail hoort één naam van vlees en bloed.
  • Vermijd het afstandelijke en denigrerende 'wij': wij is niet meer.

5. Nieuwsbrief bouwt vertrouwen

Eerst koopt uw prospect vertrouwen, dan pas uw product of dienst.

Hiervoor reikt het internet u het perfecte middel aan: een nieuwsbrief zoals deze. U biedt er toegevoegde waarde mee. Tips van de vakman.

Akkoord – een nieuwsbrief vraagt tijd. Maar het geniale ervan is dat uw prospect zichzelf overtuigt van uw professionalisme. Uw vertrouwen koopt. En zo ook openstaat voor uw producten of diensten.

Win het vertrouwen van uw prospect. Kies resoluut voor een e-nieuwsbrief – een échte. Geschreven door Schrijf.be (voorbeelden).

 

Zet uzelf in de etalage. Het werkt! #peoplebuypeople Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Klanten zijn ambassadeurs voor uw business. Laat hen dus aan het woord. #citaten #blog #testimonial Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Van mens tot mens. Niet van ondernemingsnummer tot rijksregisternummer. #peoplebuypeople Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn