Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Schrijf.be

Kies een pay-off die zegt wat u doet. Zorg ervoor dat die niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten. Spreek de taal van uw doelgroep. En vermeld waarin u zich onderscheidt.

Pay-offs en baselines.

Verzorg de handtekening van uw bedrijf

Tips voor een pay-off die werkt

'Teksten die doen doen' is de pay-off van Schrijf.be. Uw pay-off bevat de 'famous last words' van uw communicatie – de indruk die u nalaat. De Franstaligen spreken daarom van 'signature'.

Don’t underestimate the power of a pay-off

Uw pay-off blijft nazinderen als de pagina is omgedraaid of de reclamespot afgelopen. U kiest hem dus niet lichtzinnig. Want enkele slecht gekozen woordjes richten veel schade aan. En stoten net die mensen af, die u wilt aantrekken.

Een goede pay-off? Just write it!

Ga resoluut voor een pay-off die uw onderneming recht doet. Die onderscheidend werkt en waarin uw doelgroep zich vindt. Onze tips:

  1. Nu IKKE
    Kies een pay-off die zegt wat u doet. Schrijf.be, teksten die doen doen.
    Test: print alleen uw logo en pay-off af. Vraag een testpubliek wie u bent en wat u doet.
  2. Want uw firma is het waard
    Zorg ervoor dat uw pay-off niet onderling inwisselbaar is met die van uw concurrenten. Gebruik bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam in uw pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.
    Test: zet uw pay-off tussen die van uw concurrenten. Vraag een testpubliek welke pay-off bij u hoort.
  3. Klanten weten waarom
    Spreek de taal van uw doelgroep. Zodat uw prospects zich met uw pay-off identificeren. Schrijf.be, teksten die doen doen.
    Test: laat een testpubliek punten geven aan verschillende pay-offs. Onderzoek of uw pay-off ook goed scoort bij uw doelgroep.
  4. Stop een USP in je tank
    Onderscheidt u zich in iets? Vermeld het dan in de pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.
    Test: toon een testpubliek uw pay-off en vraag waarom ze uw onderneming zouden kiezen. Vermelden ze uw USP (unique selling proposition)? Dan zit u goed.
  5. Ieder zijn één
    Zet nooit meer dan één idee in uw pay-off. Kort en goed. Schrijf.be, teksten die doen doen.
    Test: tel de lettergrepen. Meer dan 10 is te lang.

Een goede pay-off? Just use it!

Een excellente pay-off is maar net zoveel waard als het aantal keer dat u hem gebruikt. Hij vergezelt altijd en overal uw logo. Op uw website, spots, reclame, offertes, briefhoofd en – niet te vergeten – onderaan elke e-mail die uw bedrijf verlaat.

Samen sterk in pay-offwerk

Op zoek naar een goede pay-off? Ontdek de Schrijf.be-aanpak>

Mijn test is waar mijn pay-off staat

In deze tip zaten deze 9 'vermomde' pay-offs van Belgische en internationale bedrijven verborgen:

  • Playstation – Don't underestimate the power of Playstation.
  • Nike. Just do it.
  • Lotto – Nu ikke.
  • L'Oréal – Want ik ben het waard.
  • Jupiler – Mannen weten waarom.
  • Esso – Stop een tijger in je tank.
  • Eén – ieder zijn één.
  • VDAB – Samen sterk in werk.
  • Stella – Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

 

Zorg voor #baselines die doen doen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Een pay-off of baseline? De handtekening van uw bedrijf. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Baselines. Klanten weten waarom. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn