Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
omgaan met feedback

Belangrijker dan uw eigen mening of die van uw baas? Dat uw lezer uw tekst goed vindt. Want u schrijft tenslotte voor hem, toch?

Omgaan met feedback

Kies voor succes, niet voor uw gelijk

Uw lezer als scheidsrechter

"Ik vind je tekst niet goed." U maakte het vast al eens mee.  Uw baas gomt uren schrijfwerk uit met één zinnetje.

Waarom niet?

Uw eerste reactie? Waarschijnlijk: "Aaaargh!" Frustratie. Gevolgd door berusting, en peilen naar wat er dan niet snor zit. Uw argumenten? De stijl? De vorm? Om dan, met de antwoorden op zak, te sleutelen aan uw tekst. Tot uw baas hem wél goed vindt. Met vaak als resultaat dat uw tekst ... geen reactie meer losweekt bij uw lezer, uw klant.

Uw lezer is uw scheidsrechter

Ik heb goed nieuws voor u: het maakt niet uit wat uw baas van uw tekst vindt. En evenmin wat u er zelf van vindt. Of wij. De enige scheidsrechter met recht van spreken is uw lezer. En uw enige juiste reflex? Hém vragen wat hij van uw tekst vindt:

Het maakt niet uit wat uw baas van uw tekst vindt.

Test!

Stuit u dus nog eens op een Ik vind je tekst niet goed-reactie? Stel dan voor om uw lezer te laten beslissen. Maar wees er wel eerst zeker van dat de inhoud en de vorm van uw tekst oké zijn.

Daarom dit actieplan:

  1. Pas onze schrijftips toe.

  2. Test uw tekst bij een lezerspanel van uw doelgroep.

  3. Test uw tekst live – door bijvoorbeeld een testmailing
    naar honderd prospects te zenden: hoeveel reageren er?

Hebt u gelijk of succes?

Moraal van het verhaal? Het maakt niet uit of ú, uw collega of uw baas uw tekst goed vindt. Zolang uw lezer hem maar goed vindt. En dat ook toont: door te reageren zoals u verwacht. Tenzij u uw eigen gelijk belangrijker vindt dan succes?

Schrijf.be kruipt in de huid van uw klant. En schrijft daarom wat híj verwacht. Het resultaat? Succes! Vraag ons wat we voor u kunnen doen.

 

Uw baas vindt uw tekst niet goed. So what? #doelgerichtschrijven Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Gouden regel in #copywriting: uw lezer is uw scheidsrechter. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Heeft uw tekst het gewenste effect op uw lezer? Dat is het enige dat telt in goede #copywriting. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn