Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Headlines

Een excellente headline bedenken, kost energie – veel energie. Een copywriter spendeert er meestal de helft van zijn tijd aan. Een techniek die altijd werkt? De intrigerende vraag.

Headlines

Stel een vraag in uw headline

Huh?!

Een gok: ik denk dat u niet graag geld verkwist.

Dat u hoopt dat uw direct mail ook wordt gelezen. En uw e-mailing verder raakt dan de 'delete'-toets.

Ja?

In dat geval heeft uw direct mail een straffe headline nodig. En uw e-mailing een onweerstaanbare onderwerpregel.

Hun taak: de lezer prikkelen en hem verder doen lezen.

De Huh?!-headline

Uw headline moet daarom:

  • de aandacht 'pakken'
  • nieuwsgierig maken

Kortom, hij moet een 'Huh?!' uitlokken. Een 'Huh?!' die uw lezer dwingt om verder te lezen.

Headline? Stel een intrigerende vraag

Een excellente headline bedenken, kost energie – veel energie. Een copywriter spendeert er meestal de helft van zijn tijd aan.

Hij gebruikt vaak een techniek die altijd werkt: de intrigerende vraag. Start met een vraag die uw lezer niet naast zich kán neerleggen. Waarop hij het antwoord per se wil kennen. Zoals: 

  • Hoe laat u verkopers verkopen?
    (Antwoord: door telemarketeers die vooraf hun prospects opsporen.)
  • Wat staat er op het menu?
    (Antwoord: narrowcasting-tv tijdens de lunchpauze.)
  • Wat wílt u eigenlijk?
    (Antwoord: zég wat u wilt in uw call to action.)
  • Weet u wat een goede boekhouder waard is?
    (Antwoord: veel.)

En waarom geen postkaart?

Een vraag doet het ook goed vooraan op een postkaart – een goedkoop en trefzeker mailingalternatief. Achteraan volgt dan het spitse antwoord. Succes verzekerd! Een intrigerende vraag is dus een prima manier om uw lezer de tekst in te zuigen. Toch is het niet altijd de beste manier. Speel op zeker en vraag Schrijf.be om raad.

 

Hoopt u dat uw e-mailing verder raakt dan de 'delete'-toets? Ja? Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Geef uw e-mailing een onweerstaanbare #onderwerpregel. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Een excellente #headline bedenken? Een copywriter besteedt er vaak de helft van zijn tijd aan. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn