Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Webcopywriter

Prospects gaan vaak in zee met een leverancier die hen een goed gevoel geeft. Speel daar handig op in met uw teksten. Verwerk emotioneel geladen woorden. En win het hart van uw klanten. 

Een goede webcopywriter legt gevoel in uw tekst en grijp uw lezer bij zijn nekvel.

Ik ben zo gelukkig!

Emotie versus ratio

"Ik ben zo gelukkig": waarom spreekt deze titel u aan? Omdat hij emotioneel gekleurd is, niet rationeel. Dit is een kort pleidooi voor woorden die uw klant bij het nekvel grijpen. En voor webcopywriters die (ook) met het hart schrijven.

Webcopywriter: eerst het hart, dan de hersenen

De mens is een raar beestje. Maar het blijft een beestje. Wij nemen onze beslissingen op rationele basis. Tenminste, dat pretenderen wij. Want onze ratio vormt maar een dunne schil rond onze rijke gevoelswereld.

Webcopywriter met een hart

Aankoopbeslissingen worden meestal vanuit de buik genomen. Wekt het dan verbazing dat emotioneel geladen woorden doeltreffend zijn? Zij appelleren aan onze diepste drijfveren.

Gelukkig, droevig, blij, teleurgesteld, verrast, ... Zulke woorden laten we in een tekst nooit links liggen. Bovendien geeft onze aangeboren nieuwsgierigheid ons nog een extra duwtje. Het 'even bij de buren kijken': waarom zijn zij gelukkig, droevig of blij?

Waarom ben ik gelukkig?

Waarom ben ik als webcopywriter gelukkig? Omdat u deze tip leest. Toegegeven: dat is een beetje een anticlimax. Maar ook een oproep om uw teksten een spatje emotionaliteit mee te geven. U krijgt er een nieuwsgierige lezer voor in de plaats.

Webcopywriter, schiet raak!

Eis doeltreffende teksten. Vertrouw op de professionele webcopywriters van Schrijf.be.

Het hart van uw lezer winnen? Steek gevoel in uw #webtekst! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Maak uw lezer blij, gelukkig én tevreden! Injecteer emotie in uw webtekst. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Gevoelige tekst? Gelukkige klant! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn