Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Fact sheet schrijven

Met technische gegevens wekt u geen interesse. Probeer dus niet om alles in uw tekst te proppen. Schuif de producteigenschappen aan de kant als u uw troevenblad schrijft.

placeholder

Verdeel en heers

Voordelen en feiten

U krijgt ze vast ook: mailings, flyers, nieuwsbrieven en promotionele aanbiedingen die bol staan van de informatie. Zo tjokvol dat er geen centimeter witruimte meer over is.

Uw oog blijft nergens 'haken' en u keilt verveeld het papier de prullenmand in.

Te veel informatie

Wat gaat er dan fout?

De tekstschrijver wist te veel. En propte álle technische kenmerken en álle mogelijke voordelen op eenzelfde pagina. Onder het motto: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Terwijl de oplossing voor de hand ligt:

  1. Kies uw doel. Focus op het ultieme voordeel en bouw alleen daar uw verhaal rond.
  2. Creëer ruimte. Verwijs alle technische gegevens, product- en bedrijfsinformatie naar een begeleidend feitenblad.

Factsheets: feitenblad

Met naakte technische gegevens wekt u niemands interesse. Toch moet u ze wel degelijk aanbieden om uw beweringen te staven. Verzamel ze daarom op een A4-pagina, die u bijvoorbeeld bij uw verkoopbrief steekt.

Stuurt u een elektronische nieuwsbrief – of zelfs een sms? Dan verwijst u de productspecificaties naar een 'landingspagina' of een pdf-document op het web.

Factsheets: troevenblad

Schrijf.be ontwikkelde een unieke vorm van het feitenblad: het troevenblad. Dat geeft antwoord op die ene vraag die uw prospect zich stelt: "Welke diensten of producten hebt u waarvan ik beter word?"

Met uw eigen troevenblad in handig pdf-formaat beschikt u over een uiterst krachtig promotiemiddel. Als download op uw website, als bijlage bij mailings, offertes en persmappen, als 'achterblijvertje' na verkoopgesprekken en presentaties.

Enkele voorbeelden >

Factsheets: verdeel en heers

De moraal van het verhaal? Schuif producteigenschappen en bedrijfskenmerken aan de kant wanneer u wilt overtuigen of de interesse wekken. Verwijs ze naar een aparte pagina, zodat u ruimte voor échte argumenten creëert.

En denk er eens over na of uw bedrijf ook op één pagina zou passen. Wij weten alvast van wel.

 

Een tekstschrijver die te veel weet? Die trekt geen lezers aan. De oplossing? Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Een troevenblad schrijven? Het devies van Caesar volgen! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Steek niet álles in uw #factsheet. Verschuif de producteigenschappen naar een landingspagina. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn