Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
overtuigend schrijven

Prop niet alles wat u wilt zeggen in één tekst. U schrijft voor uw lezer, dus doe hem een plezier: met één kraakhelder thema per keer. 

Overtuigingskracht: alles zeggen = niets onthouden.

Beperk u in één tekst tot één thema

Eén voor allen, allen voor één

U leest deze woorden niet voor mijn plezier. Wel voor het uwe.

Als schrijver moet ik het u dus gemakkelijk maken. Interpretatie en verwarring vermijden. Eén thema kiezen.

Eén e-nieuwsbrief, één thema

Verstuurt uw bedrijf een eigen elektronische nieuwsbrief? Dan bekruipt u vast de lust om hem te vullen met een allegaartje van bedrijfsnieuwtjes. Dat mag, maar dan in de kantlijn.

Om uw lezer echt toegevoegde waarde te bieden, beperkt u zich tot één thema, dat u in de diepte uitwerkt. Zo ontstaat een mooi archief van nuttige tips.

Eén (e-)mailing, één boodschap

Een (e-)mailing is een vluchtig medium. De lezer bekijkt en beslist meteen: prullenmand of actie? Beperk u dus tot één boodschap, één aanbod of ... ga de mist in.

Hebt u twee boodschappen? Twee voorstellen? Stuur dan twee (e-)mailings.

Eén webpagina, één topic

Een webpagina met meer dan één topic? Een gemiste kans. Want er is geen beter medium dan internet om uw boodschap op te splitsen tot 'hapklare brokjes'. Laat de surfer zelf beslissen welke informatie hij nodig heeft om zichzelf te overtuigen.

Opgesplitste webpagina's bieden twee extraatjes.

  1. De logbestanden van uw website vertellen u precies welke webpagina's vaak bezocht werden. En welke argumenten dus succesargumenten zijn.
  2. Een zoekmachine zoals Google slaat een pagina rond één thema hoger aan, zodat die beter scoort in zijn rangschikking.

Beperk u tot één thema.

Eén e-mail, één onderwerp

Eén e-mail met twee vragen? Geen goed idee. Stuur twee e-mails met twee verschillende onderwerpregels. Zo vermijdt u dat één van de twee vragen wordt vergeten. Of dat beide antwoorden achterwege blijven. Of dat gevoelige informatie ongewenste geadresseerden bereikt bij het doorsturen van de e-mail.

Eén product, één USP

Uw USP of 'unique selling proposition' is die eigenschap waarmee uw product, dienst of bedrijf zich van alle andere onderscheidt. Hét argument waardoor prospects zakendoen met u ... en niet met uw concurrent.

Een tip: zoek u niet suf naar meer dan één USP. Eén USP overtuigt – meer USP's zijn ongeloofwaardig.

Zorg ervoor dat u uw lezer niet verwart. Ga voor meer succes met wat u schrijft door Goethes raad te volgen: "In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister".

 

Eén boodschap per keer. Dán pas overtuigt u. #overtuigingskracht Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Uw lezers lezen niet voor uw plezier. Wel voor het hunne. Prop uw teksten dus niet vol. #kernboodschap Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Fileer wat u wilt zeggen tot één heldere boodschap per tekst. Meer thema's? Andere tekst! Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn