Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
web copywriter

Verblind uw lezers niet met een flitsend webdesign. De inhoud komt altijd vóór de verpakking.

Kies voor inhoud, met een webcopywriter.

Vermijd domme blondjes*

Pleidooi voor websites met inhoud

Waar vindt u domme blondjes* op het internet?
Antwoord: waar u maar kijkt.
De domme internetblondjes zijn de flitsende sites volgepropt met technische hoogstandjes. Of de grafische doordrukken van een 'papieren' bedrijfsbrochure. Adembenemend bij een vluchtige ontmoeting, maar u bent er snel mee uitgepraat.

 

* Bent u blond? U hoeft u niet aangesproken te voelen. De Schrijf.be-site wordt alleen geraadpleegd door slimme blondjes! ;-)

Web-copywriter: besteedt u uw internetbudget optimaal?

Vraag 1: als u als zakelijke gebruiker surft, hoeveel tijd besteedt ú dan aan het zoeken naar betrouwbare informatie? 80 procent? 90 procent?

Vraag 2: hoeveel van uw internetbudget besteedt u aan de inhoud van uw eigen bedrijfssite? 10 procent? 20 procent?

De exacte percentages doen niet ter zake.
Feit is dat het internet in de eerste plaats gebruikt wordt voor het vinden van informatie. Maar dat te veel tijd en geld wordt besteed aan de technische en 'cosmetische' invulling van websites. En te weinig aan goede informatie die prettig leest – de taak van een web-copywriter.

Bied heldere teksten en voorgekauwde informatie.

Web-copywriter: zo vermijdt ú domme blondjes

Bekijk uw eigen website eens kritisch en eerlijk.
Herkent u een van onderstaande tekortkomingen?
Dan is er goed nieuws: er is nog ruimte voor verbetering.

  • brochureteksten – Een interactief medium vraagt interactieve teksten.
    Kopieer nooit zonder meer brochureteksten naar het web.
  • lange teksten – Een snel medium vraagt snelle teksten. U leest op het scherm 25 procent trager dan op papier.
    Lees meer >
  • saaie teksten – Een modern medium vraagt een vlotte taal. Die past bij een modern bedrijfsimago.
    Lees meer >
  • onduidelijke teksten – De volgende leverancier is maar 1 klik weg. Uw bezoeker doet heus niet de moeite om te ontcijferen wat u bedoelt.
    Lees meer >
  • navelstaarderij – Uw bezoeker wil antwoorden op zijn vragen. Uw product zelf interesseert hem niet, wel het voordeel dat hij ermee behaalt.
    Lees meer >
  • achterhaalde of onveranderlijke inhoud – Een snel veranderend medium vraagt snelle teksten.
    Idee: verplicht uzelf tot het bijwerken van uw site door het uitgeven van een nieuwsbrief. U kijkt momenteel naar een mooi voorbeeld.
    Informeer hoe Schrijf.be u kan helpen met uw nieuwsbrief.

Web-copywriter: alle blondjes verbannen van het web?

Is dit een pleidooi voor lelijke websites?
Allerminst, een fraai ontworpen website is de drager van uw imago. Kies dus resoluut voor slimme blondjes. Maar maak u ook geen illusies. De mate waarin uw website concrete info biedt, bepaalt grotendeels de tevredenheid van uw klant. Met heldere teksten en voorgekauwde informatie, aangepast aan het lezen op een scherm.

Web-copywriter: eerst inhoud, dan verpakking

Een website is een marketingmiddel. Niet meer of niet minder.
U weegt uw investering tegen 'return on investment' (ROI) af.
Een degelijke inhoud op een aangepaste manier gebracht, scoort. Spendeer hieraan eerst tijd voor men u weer die zogenaamd broodnodige grafische update aanpraat.

Web-copywriter? Begin eraan !

De web-copywriters van Schrijf.be herwerken traditionele teksten tot sprankelende webstukjes.
Neem vandaag nog contact met ons op.

 

Maak een slim blondje van uw website. #webcopy #webcontent Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Laat de inhoud van uw site primeren op het design. Want een mooie, maar lege doos? Daar is niemand iets mee. #inhoud Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Bekijk uw eigen website kritisch en eerlijk. Nog ruimte voor verbetering? #inhoud #webteksten Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn