Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
Blog of nieuwsbrief?

Een blog: uw kans op een dialoog met uw klanten. Een internetdagboek waarin uw medewerkers de vinger aan de pols van uw bedrijfssector houden. Maar let op: een dode blog is een dood bedrijf in de ogen van de internetklant.

Blog of nieuwsbrief? Waarom niet allebei?

Start een dialoog met uw prospects

Bedrijfsblog hand in hand met nieuwsbrief

Schrijf.be blogt. Laat me uit de doeken doen waarom. En hoe ook uw bedrijfsblog en nieuwsbrief het perfecte paar vormen.

Shout! (not)

Voor heel wat mensen is reclameschrijven synoniem met het platvloers uitschreeuwen van reclameboodschappen. Toch werkt die aanpak al járen niet meer.

Niemand koopt bij u omdat u een uniek (sic) product of een excellente dienst aanbiedt. Eerst moet hij u vertrouwen.

Win het vertrouwen

Eerst koopt uw prospect vertrouwen, dan pas uw product of dienst. Bewezen kennis van zaken, betrokkenheid, openheid, eerlijkheid, geloofwaardigheid, enthousiasme: dát zoekt uw prospect.

Het web reikt u hiervoor twee middelen aan:

  • uw e-nieuwsbrief (e-zine)
  • uw bedrijfsblog

Uw nieuwsbrief

U leest nu de Schrijf.be-nieuwsbrief, waarop u zich ooit inschreef. U vroeg ons dus zelf om met u te communiceren. Om u elke maand een daadkrachtige schrijftip te mailen.

Zolang wij die belofte invullen, blijft u geabonneerd. En leert u ons beter kennen en vertrouwen. Zodat u weet waar u terechtkunt als u ooit een wervende tekst nodig hebt.

Waarom wij 'nieuwsbrieven' >

Uw bedrijfsblog

Toch heeft deze nieuwsbrief ook een groot nadeel: het is eenrichtingsverkeer – informatie van ons naar u.

Wilt u een dialoog met uw klanten? Kies dan voor een bedrijfsblog. Uw internetdagboek waarin uw medewerkers samen de vinger aan de pols van uw bedrijfssector houden.

Precies daarom heeft Schrijf.be ook zijn eigen blog. Omdat we verzot zijn op taal en gek van communicatie. Het reilen en zeilen van een tekstbureau met u willen delen. Stellingen poneren en belevenissen delen om reacties los te weken. Zelf bijleren.

Waarom wij bloggen >

Nieuwsbrief + bedrijfsblog = bingo

Uw nieuwsbrief en bedrijfsblog gaan hand in hand. Het is uw gouden duo om potentiële kopers te tonen wat u in uw mars hebt. Om hun vertrouwen én klanten te winnen op middellange termijn.

Maar begin er niet onbezonnen aan, want het is een werk van lange adem. En een dode blog is een dood bedrijf in de ogen van de internetklant.

Gelukkig is er Schrijf.be om uw nieuwsbrief of blog te (her)schrijven.

 

Uw reclameboodschap uitschreeuwen? Nee: treed in #dialoog met uw klanten. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Communicatie is tweerichtingsverkeer. Een #bedrijfsblog doet wonderen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Een blog of een #nieuwsbrief: dé manier om uw klanten aan u te binden. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn