Ga naar de inhoud
Let op: Om het voor u gemakkelijk te maken, gebruikt deze website cookies. Akkoord Niet oké.
contentmarketing voor saaie merken

Spreekt uw product of dienst maar weinig tot de verbeelding? Laat uw imago tóch swingen via uw contentmarketing. Wees redder in nood. Doe eens gek. Voed de conversatie. Focus op uw sterktes. Of bespeel uw consument. 

Kies een content-marketing-strategie waarmee u uw product of dienst laat swingen.Contentmarketing is hot. Maar wat als uw product of dienst dat niet is? Kunt u dan op de kar springen? Tuurlijk! Kies de juiste content-marketing-strategie. De vijf onderstaande tactieken zorgen ervoor dat uw prospect zó meedanst*.

1. Content-marketing-strategie: wees redder in nood

Elk bedrijf heeft informatie in huis waarmee het iemand helpt. Ook het úwe. Kijk welk probleem er leeft, en bied de oplossing.
Neem nu een verzekeringsmaatschappij. Vorig jaar slikten we fikse hagelbuien met veel schade. Wat een kans voor verzekeraars! Start een site www.watbijhagelschade.be en drop er ál uw info. Een content-marketing-strategie die u tot ‘expert’ bombardeert.

2. Content-marketing-strategie: doe eens zot

Uw product of dienst is misschien saai. Maar de manier waarop u het presenteert, niet. Trek de aandacht door verrassend uit de hoek te komen.
Stel: u hebt vacatures bij een bank. Hoe geraakt u van dat stijve imago af? Toon u in uw content-marketing-strategie eens van een andere kant. Zoom in op de passies van uw medewerkers, met leuke foto’s erbij.

Ook een stijve hark swingt met contentmarketing.

3. Content-marketing-strategie: voed de conversatie

Ook met een 'droog' merk brengt u leven in de brouwerij. Plaats content die interactie uitlokt.
Runt u een sociaal secretariaat voor startende zelfstandigen? Richt uw pijlen dan op Facebook. Pols bijvoorbeeld eens naar succesverhalen. Verspreid een lijstje van handige apps en vraag naar aanvullingen. Of check bij uw publiek welke netwerkevents absoluut lonen. Een content-marketing-strategie die wérkt.

4. Content-marketing-strategie: focus op uw sterktes

Geschreven content is een must, maar vul die gerust aan met een ander kanaal. Eentje dat perfect aansluit bij uw talenten.
Beeld u in dat u een content-marketing-strategie voor een uitzendkantoor bedenkt. Dan liggen welbespraakte consulenten voor het grijpen. Laat ze dus een podcast inspreken of geef ze een hoofdrol in uw videoblog. Opvallen doet u gegarandeerd.

5. Content-marketing-strategie: bespeel uw consument

Is uw product of dienst niet amusant? Verleg uw focus dan naar uw gebruiker en maak content voor hém.
Leef u eens in als uitvaartverzekeraar. Uw (potentiële) klanten? Die zijn bezig met … hun afscheid. Stem uw content-marketing-strategie daarop af. Lanceer een site met uitvaartliedjes. Of stel een document samen met originele quotes voor een bidprentje.

Samengevat? U bent wat u doet. Is uw contentmarketing levendig? Dan uw imago ook!

 

Stefanie Vanstaen
*Dit artikel is geïnspireerd op '5 content strategies for boring brands’.

Vijf contentmarketing-strategieën die uw product of dienst laten swingen. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Is uw product of dienst saai? Blaas er via uw #contentmarketingstrategie leven in. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn
Hoe ook saaie merken imponeren met straffe #contentmarketing. Deel dit op Facebook , Twitter en LinkedIn